عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: من فکر می کنم پرداخت یارانه نقدی به همین شکل ادامه پیدا کند و دولت نمی تواند تا شهریور ماه زیرساخت ارائه کالابرگ را اماده کند و بعید می دانم دولت برای این کار طرح و برنامه ای آماده کرده باشد.

گیل خبر/ به نقل از شفقنا؛ جعفر قادری در خصوص تاثیر توافق هسته‌ای بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: تاثیر برجام بر اقتصاد کشور بستگی به این دارد که ما چقدر از شرایط جدیدی که برای کشور فراهم می شود استفاده کنیم و اگر مثل گذشته نتوانیم برنامه‌ای داشته باشیم اگر برجام هم بخواهد امضا شود اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: در دور قبل مذاکرات، رفت و آمد هیات های تجاری انجام شد اما گشایش آنچنانی صورت نگرفت و یا در حوزه هایی که می توانستیم دانش تکنولوژی را از کشورهای دیگر بگیریم اما این کار را هم انجام ندادیم؛ بنابراین دستگاه‌های ما به صورت منسجم و با برنامه حرکت نمی کنند و عملا نتوانستیم از ظرفیت هایی که برایمان ایجاد می شود به درستی استفاده کنیم و قدرت تفکری که باید دردستگاه ها داشه باشیم، را نداریم و نباید به سمت و سویی برویم که از برجام فقط بحث فروش نفت را دنبال کنیم. یکی از مسایل دیگر این است که چطور می توانیم از تکنولوژی با کشور دیگر استفاده و منابع کشورها را به منافع خودمان گره بزنیم که در آینده بتوانند کشورهای غربی و آمریکا را تحت فشار قرار دهند تا از برجام خارج نشوند که نیازمند دیپلماسی قوی است.

آقای قادری در ادامه با اشاره به وضعیت پرداخت یارانه ها، گفت: دولت در تامین یارانه و نیازهای مردم مشکل دارد؛ 5 ماه از زمان حذف ارز ترجیحی گذشته است اما اعتبار خاصی اختصاص نیافته و در هزینه جاری هم مطالبات زیادی متوجه دولت است بازنشستگان و نیروهای مسلح و دیگر مجموعه ها از دولت مطالباتی دارند و دولت به دنبال این است که زمان بخرد.

وی خاطرنشان کرد: من فکر می کنم پرداخت یارانه نقدی به همین شکل ادامه پیدا کند و دولت نمی تواند تا شهریور ماه زیرساخت ارائه کالابرگ را اماده کند و بعید می دانم دولت برای این کار طرح و برنامه ای آماده کرده باشد.