در دیدار مدیرکل صمت گیلان با مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه مطرح شد:
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۳:۰۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل صنعت گیلان چه میزبان مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در محل اداره کل صمت بود در این دیدار اظهار داشت: بسیاری از محصولات شاخص صنعتی گیلان توان و قابلیت حضور در بازارهای فراملی را دارند.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان تیمور پورحیدری در دیدار با مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران که همزمان با هیئت اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه به گیلان سفر کرده بود، عنوان کرد: گیلان به دستاوردهای مهمی در حوزه صنعتی و تکنولوژی تولید دست یافته است که با افتخار می تواند نفوذ صنعتی ما را در بازار کشورهای منطقه مضاعف نماید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بستر افزایش مبادلات تجاری در محصولات صنعتی و مهندسی فراهم است تشریح کرد: گیلان با وجود بیش از ۷۳ صنعت دانش بنیان و هایتک و۷۰ برند صاحب‌نام و مطرح و سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا و مسیر ترانزیت ریلی، آبی و جاده‌ای مطلوب می تواند سهم بیشتری از بازار صادراتی را کسب نماید.

وی از وجود 35 شهرک و ناحیه صنعتی به عنوان بستر مطلوب سرمایه گذاری صنعتی در گیلان سخن گفت و افزود: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در گیلان ایجاد شده که در صورت افزایش سهم بازار و ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه و تامین بازار مصرف آنها، زمینه برای افزایش تولید و ایجاد واحد صنعتی جدیدتر مهیا خواهد بود.

در ادامه این دیدار ؛ رحمت اله خرمالی، مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران نیز ظرفیت‌های تجاری و صنعتی گیلان را مطلوب دانست و اظهار داشت: گیلان با توجه به پتانسیل های مناسب اقتصادی و زیرساخت های تجاری می تواند پل صادراتی تولید صنعتی کشور به جمهوری روسیه و قفقاز باشد.

مدیرکل آسیای میانه از آمادگی برای پیگیری و ایجاد ارتباط بین فعالان اقتصادی استان و کشورهای تحت مسئولیت خود سخن گفت و تاکید کرد: حجم مبادلات و مراودات تجاری گیلان و این کشور به مراتب قابل رایزنی و افزایش است تا محصولات شاخص و باکیفیت استان جایگاه واقعی خود را در فضای بین المللی پیدا نمایند.

وی تلاش های دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان را قابل تحسین توصیف نمود و عنوان کرد: رشد صادراتی چند ساله اخیر گیلان خوب بوده است و آمادگی این وجود دارد که جهت تحقق هدف گذاری بیش از ۷۰۰ میلیون دلاری امسال به فعالین اقتصادی استان کمک کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code