۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۲۲:۳۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

مراسم گرامیداشت بازگشت آزادگان سرافرازدفاع مقدس با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان  و قضات و کارکنان دستگاه قضایی در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، مراسم گرامیداشت بازگشت آزادگان دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان  و قضات و کارکنان دستگاه قضایی در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه آزادگی به معنای شرافت و انسانیت و هویت داشتن است تصریح کرد: امام حسین علیه السلام برای همیشه زنده  است زیرا سرتاسر صحنه کربلا مملو از مکارم اخلاق و تجلیات انسانیت است.

وی در ادامه افزود: به استناد آیات قرآنی هیچ کس حق ناسزاگویی و فحاشی و آلوده سخن گفتن را حتی در مقابل دشمن ندارد .

رئیس شورای قضایی استان در خصوص گزاره « ان لم یکن دینا فکونوا احرارا فی دنیاکم» بیان داشت: آزادگی و انسانیت عِدل دینداری است و دین این قوه و قدرت را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: وقتی انسان دیندار باشد عواطف انسانی تحت الشعاع عاطفه دینی قرار گرفته و این قدرت عاقله او را رشد می دهد و راه هدایت را به انسان می آموزد و اگر عواطف دینی به انحراف کشیده شود تمام عواطف انسانی را نابود کرده و او را به سوی هر جنایتی سوق می دهد.

این مقام ارشد قضایی خاطر نشان کرد: در واقعه کربلا هزاران مسلمانی که  دینشان به انحراف کشیده شده بود، انسانیت و آزادگی خود را قربانی کرده و در مقابل امام حسین علیه السلام شمشیر زدند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از 4 نفر از همکاران آزاده  دادگستری و یکی از مدافعین حرم تجلیل شد.