فرمانده سپاه قدس گیلان؛
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۱۶:۱۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در مراسم آغاز دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان در مصلی رشت با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا باید به خود شهدا واگذار شود، اظهار کرد: شهدا رفتند تا این نظام مقدس همچنان‌ بعد از گذاشت ۴۴ سال سرپا و سربلند بماند.
وی گیلان را اولین استان در صرفه‌جویی هزینه در برگزاری کنگره شهدا دانست و گفت: ۴۱ سال به دلیل کمبود منابع مالی برگزاری کنگره شهدا را عقب انداختیم ولی وقتی این کنگره را به خود شهدا واگذار کرده و به آنان متوسل شدیم به بهترین نحو و با کمترین هزینه برگزار شد.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به کمک بسیار اندک دولت در برگزاری نخستین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان افزود: هزینه کل مراسم توسط خود شهدا و با عنایت آنها تامین شد، و ان‌شاالله کنگره دوم را اگر با این نگاه که شهدا ما را هدایت می‌کنند برگزار کنیم.
عبدالله پور با تاکید بر لزوم توجه به سیره زندگی شهدا در جمهوری اسلامی تصریح کرد: شهدا رفتند تا احکام اسلامی در جامعه بماند و احیا شود به این منظور بسیار امیدواریم بتوانیم با همراهی همه مسوولان اثر ماندگاری را برای استان خلق کرده و در تاریخ دیار میرزا ثبت شویم.