پیش بینی هواشناسی؛
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۱۳:۵۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

هواشناسی گیلان با صدور هشدار زرد پیش بینی کرد که دمای هوای استان تا اواسط هفته جاری ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان؛ تا پایان هفته جاری؛ استان؛ با جوی پایدار، آسمانی غالبا صاف و آفتابی ،گاهی افزایش ابر و روند افزایش دما روبرو است؛ ضمن اینکه گاهی با شکل گیری جریانات ناپایدار؛  رگبار پراکنده و رعد و برق در استان دور از انتظار نیست.

جدول هواشناسی گیلان حاکی‌است؛ دمای هوای استان امروز شنبه در برخی نقاط همچون صومعه سرا به ۳۳ درجه سانتیگراد می رسد که پیش بینی می شود حداکثر دمای همین شهر طی سه شنبه  به ۳۶ درجه سانتیگراد می رسد.

دمای رشت هم که پیش بینی می شود طی امروز از ۳۳ درجه فراتر نرود تا سه شنبه در گرمترین ساعات به ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

هواشناسی گیلان افزایش دمای احساسی( تاثیر توام رطوبت و دما )، افزایش مصرف حامل های انرژی ( آب و برق) ، گرمازدگی و احتمال خسارت به محصولات باغی و کشاورزی را از مخاطرات فعالیت این سامانه از فردا یکشنبه تا جمعه پیش رو ( پایان هفته) عنوان کرده است.

مدیریت و مصرف بهینه آب و برق، تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی ، خودداری از حضور طولانی مدت در فضای باز در ساعت گرم روز به‌ویژه سالمندان ، کودکان و بیماران قلبی و ریوی و تمهیدات لازم توسط شالیکاران در هنگام برداشت محصول در ساعات اوج گرما از توصیه های هواشناسی  طی این مدت فعالیت سامانه جوی به مردم است.