رپورتاژ خبری؛
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۰۹:۴۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
کاربرد های بی نظیر آینه و شیشه در طراحی داخل منزل ؟

در فرهنگ ایران و ایرانی ، آینه همواره به معنای صافی و صداقت بوده و بیانگر روح پاک درون آدم ها می باشد. به همین جهت ، یکی از دوست داشتنی ترین عناصر موجود در منزل هر ایرانی ، آینه می باشد. همانطور که همه ما می دانیم ؛ آینه ها ، از شیشه ساخته می شوند. شیشه کاربرد های فراوانی داشته و وجود آن ضرورت بسیاری دارد. از شیشه می توان محصولی مانند شیشه رو میزی را تهیه نمود که کارایی بیشماری دارد و نمای بسیار زیبایی را به منزل شما می بخشد. هنر آینه کاری از دیر باز میان مردم این مرز و بوم رایج بوده و با استفاد از آن ، جلال و شکوه را به خانه ها و منازل خود می آوردند. با استفاده از این هنر ، می توان قطعات کوچک آینه ها را در کنار یکدیگر گذاشته و آن ها را بر روی سطوح چسباند. اما این تمام ماجرا نیست ؛ موارد استفاده از آینه ها به قدری زیاد است که نمی توان به تمام آن ها اشاره کرد. یکی از زیباترین مدل های آینه ، آینه برنزی می‌ باشد که به واسطه رنگ و زیبایی خود ، در دکوراسیون بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ضرورت استفاده از شیشه رو میزی چیست ؟

شیشه رو‌ میزی ، با توجه به نام خود ؛ شیشه ای است که بر‌ روی میز گذاشته شده و در هنگام پذیرایی از آن استفاده می شود. ای شیشه ها هر چه طرح و رنگ زیبا تری داشته باشند ، به جذابیت دکوراسیون و نمای داخلی خانه نیز کمک بسزایی می کنند. در هنگام انتخاب شیشه رو میزی ، باید به ابعاد ، قطر و شکل شیشه نیز دقت کنید و بر اساس سلیقه خود ، بهترین آن ها را گزینش کنید. این شیشه ها موارد استفاده بسیاری دارد و هنگام خرید آن ها باید توجه بسیاری داشته باشید. ممکن است قصد داشته باشید تا وسایل خود را بر روی شیشه گذاشته و یا ظروف متعددی را روی آن قرار دهید. بنابراین بهتر است که این شیشه ها ، در برابر فشار مقاوم بوده و به راحتی ضربه نبیند. همچنین یکی دیگر از مسائلی که باید در هنگام خرید شیشه رو میزی به آن توجه کنید ؛ تناسب ابعاد شیشه و پایه میز می باشد. اگر از میز های عسلی استفاده می کنید ، باید ابعاد شیشه را بر اساس شکل و حالت عسلی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر میز شما گرد و دایره ای است ، بهتر است که شیشه رو میزی شما نیز متناسب بوده و گرد انتخاب شود. اگر برای میز های ناهار خوری خود قصد خرید یک شیشه را دارید ، بهتر است شیشه ای قطور و مقاوم را انتخاب کنید. چرا که شیشه شما ، قرار است که وزن بسیاری را تحمل کرده و ظروف زیادی بر روی آن قرار بگیرد.

آینه کاری چیست و دلایل استفاده از آن ؟

آینه کاری ، یکی از هنر های مرسوم در ایران بوده و تاریخچه آن به دوران ساسانیان باز می گردد. این هنر به قدری رایج بوده که نمونه های آن‌ را می توان در دوران قاجاریه ، صفویه و پیش از آن نیز مشاهده نمود. آینه کاری ، هنر قرار دادن آینه های خرد شده و کوچک در کنار یکدیگر و چسباندن آن ها به سطوح می باشد. این هنر موارد استفاده بسیاری دارد و می توان آن را در نمای داخلی منزل و یا هر مکان دیگری نیز استفاده کرد. به کار گیری این هنر ، بسته به سلیقه هر فرد بوده و شما می توانید آن را در شیار سقف ، دیواره های ستون ، کنج دیوار و یا هر جای دیگری نیز استفاده کنید. سلیقه شما هر طور که باشد ؛ هنر آینه کاری برایتان می تواند پاسخگو باشد. این هنر ، انواع مختلفی داشته و از کلاسیک تا مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های کلاسیک آن بیشتر برای طراحی مساجد و مکان های مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد. اما از آینه کاری مدرن ، می‌ تواند در منازل شخصی و لوکس نیز استفاده کرد. همانطور که گفته شد ، تمامی این موارد تنها بستگی به سلیقه و نظر شخصی شما داشته و شما تعیین کننده آن هستید. اگر قصد طراحی و دیزاین داخلی خانه خود را دارید ، بهتر است از مشاورین و متخصصان ما در فروشگاه رحیمی گلس rahimiglass.com راهنمایی گرفته و بهترین مدل آینه را با توجه به نمای خانه خود ، انتخاب کنید.

آینه های برنزی را از کجا خریداری کنیم ؟

یکی از شیک ترین و جذاب ترین انواع آینه ها ، آینه برنزی می باشد که به واسطه طرح و رنگ خاصی که در آن مشاهده می شود ، مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. این آینه ها از ترکیب یک شیشه قهوه ای مایل به طلایی و یک لایه نیترات نقره تشکیل می شود و رنگی تماشایی و جذاب را به رخ همگان می کشد. این آینه ها ، یکی از محبوب ترین مدل ها در طراحی خانه و منازل می باشد. اگر به این سبک و سیاق علاقه مند بوده و قصد خریداری آینه برنزی را دارید ، پیشنهاد می کنیم که حتما به سایت فروشگاه رحیمی گلس (rahimiglass.com) سر زده و متنوع ترین مدل های آینه را مشاهده و خریداری نمایید. تمامی محصولات موجود در این فر‌وشگاه به محض سفارش ، در کوتاه ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code