رئیس مجمع نمایندگان گیلان در واکنش به انتصابات اخیر؛
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۰۸:۵۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سعیده رجبی- سیدکاظم دلخوش، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفتگو با گیل خبر، با انتقاد از انتصابات اخیر در استان گفت: متاسفانه در برخی پست‌های مدیریتی مهم استان، شاهد یک رویه نامناسب در انتصاب افراد غیربومی و فاقد رزومه بوده‌ایم.

دلخوش اضافه کرد: برای مثال در پست بانک یک فرد ناآشنا و غیربومی را برای مدیریت انتخاب کرده‌اند یا در بانک ملی، از یک غیربومی بدون هیچ رزومه خاصی استفاده شده است. حتی برای هیات مدیره منطقه آزاد انزلی نیز افرادی خارج از استان آورده‌اند.

کاظم دلخوش با تاکید بر اینکه نمایندگان در انتصابات دخالت نمی‌کنند، افزود: نمایندگان مجلس می‌توانند نظر مشورتی خود را بدهند و در انتصابات دخالت مستقیم ندارند اما برخی آقایان از این موضوع سواستفاده کرده‌اند و نفرات ناکارآمد و غیربومی خود را به استان گیلان تحمیل کرده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: ما در استان گیلان مدیران توانمند بسیاری داریم و هیچ دلیلی برای انتصاب غیربومیان وجود ندارد و این رویه اخیر مرکزنشینان نگران کننده است. حرف ما این است که باید از ظرفیت نیروهای توانمند و قوی استان در مناصب مدیریتی استفاده شود.

دلخوش افزود: ما به آقای استاندار نیز تذکر داده‌ایم که مانع این انتصابات شوند، اما متاسفانه کاری از دست ایشان نیز ساخته نیست. متاسفانه مدیران کشوری توجهی به نظرات استاندار و نمایندگان استان ندارند، اما ما این رویه را اصلاح خواهیم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: همان‌گونه که نمایندگان سایر استان‌ها اجازه انتصاب غیربومیان در استانشان را نمی‌دهند، ما نیز با انتصاب افراد غیربومی ناکارآمد مخالفیم و اگر نیاز باشد از ظرفیت‌های نظارتی و طرح سوال از وزرا و استیضاح نیز استفاده خواهیم کرد.