۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۲۰:۱۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
سفر یک روزه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به گیلان+گزارش تصویری

گیل خبر/ علی کتمان- دکتر حسن بابایی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صبح امروز ۶ مردادماه، در سفری یک روزه با استقبال مقامات قضایی استان و معاونت عمرانی استانداری، وارد گیلان شد.

سفر یک روزه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به گیلان+گزارش تصویری

حضور در گلزار شهدا، بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه ۲ رشت، جلسه با کارکنان و نخبگان و روسای ثبتی و تجلیل از فعالان قرآنی و بازنشستگان و حضور در جلسه شورای قضایی از مهم‌ترین برنامه های ایشان در استان گیلان بود.

سفر یک روزه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به گیلان+گزارش تصویری

 بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به گیلان در اولین اقدام، با حضور در گلزار شهدای رشت، به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

ایشان با حضور و بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان و ناحیه ۲ رشت، ضمن عرض خداقوت به همکاران، به گفتگو با ارباب رجوعان و بررسی مشکلات آنان پرداخت.

سفر یک روزه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به گیلان+گزارش تصویری

بابایی در این بازدید، با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی گیلان، خواستار توجه بیشتر به نحوه نگهداری و بایگانی اسناد شد.

ایشان ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکلات ثبتی مردم، بر توجه بیشتر به تکریم ارباب رجوع تاکید نمود.

در ادامه این سفر، جلسه ای با کارکنان و نخبگان و روسای ثبتی برگزار و پس از ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان از سوی محمد نوذری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان،بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه به ایراد سخن پرداخت.

بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه با کارکنان و نخبگان و روسای ثبتی گفت:در ابتدا از تلاش‌های همکارانم تشکر می‌کنم. در راستای افزایش رفاهیات همکاران، تاکید کردیم که برای تشکیل تعاونی‌های مسکن به قید فوریت اقدام شود. همچنین مقرر شده است که تسهیلات ۵۰ میلیون قرض الحسنه و ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد با همکاری بانک ملی به همکاران داده شود.

وی گفت: روز گذشته در محضر ریاست قوه قضائیه بودیم که ایشان از اقدامات همکاران تشکر کرد.

سفر یک روزه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به گیلان+گزارش تصویری

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اگر موضوع حدنگاری که اولویت با منابع طبیعی و زراعی است، حل و فصل شود، بسیاری از مشکلات و دعاوی مردم حل خواهد شد.

ایشان در این خصوص با اشاره بر نقش دستگاه های دیگر، استانداری، دادستانی، دادگستری و... بر همکاری بیش از گذشته دستگاه‌ها تاکید نمود.

بابایی گفت: خوشبختانه در نظرسنجی هفته قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک توانست رتبه دوم رضایت مردمی را بدست آورد.

معاون رئیس قوه قضائیه بر تاکید به اهمیت حل مشکلات مردم گفت: میز خدمت باید در تمام واحدها با حضور یک کارشناس زبده برای راهنمایی و حل مشکلات مردم تشکیل شود.

بابایی گفت: از دیروز پرداخت کاداستر را به نحوی که تمام کارکنان مشمول شوند، به صورت آزمایشی آغاز نمودیم. هدف ما استفاده از تمام ظرفیت همکارانمان است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نگاه ما این است که تمام خدمات خود را الکترونیک کنیم تا دیگر نیازی به حضور فیزیکی مردم در واحدهای ثبتی نباشد. تمام اسناد ما باید الکترونیک شود و به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم.

در انتهای این مراسم، از فعالین قرآنی و بازنشستگان تجلیل به عمل آمد.

سفر یک روزه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به گیلان+گزارش تصویری

آخرین برنامه رئیس سازمان اسناد و املاک کشور در گیلان، حضور در جلسه شورای قضایی استان بود.

 بابایی در شورای قضایی استان گیلان با تقدیر از اقدامات جهادی مسئولین استان گفت:با توجه به شرایط خاص استان گیلان، کار سخت است اما خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است.

بابایی با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان گفت: انشالله با تلاش‌های صورت گرفته، ۴ پروژه را در ۲۲ افتتاح خواهیم کرد.

این مقام قضایی گفت: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی داشته اند که متر به متر اراضی باید تعیین تکلیف شود و ما در این راستا مسئولیم.سنددار نمودن اراضی کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و تثبیت وضعیت موجود اراضی بهتر از بلاتکلیفی و رها کردن آنهاست.به عنوان مثال ما سند زراعی با کاربری زراعی ارائه می‌دهیم که این در صورت تشکیل پرونده قضایی، به دستگاه قضا برای رسیدگی کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: در اجرای کاداستر زراعی هر اعتباری برای استان نیاز است ما آماده ایم که پرداخت نماییم.

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست گفت:در بحث اسناد، باید یک ساختاری ایجاد شود که مبنای قانونی، عقلانی، شرعی و عرفی مورد توجه باشد. با مرور مبانی می‌توان به اهداف رسید.

حجت السلام والمسلمین خلیلی اضافه کرد: متاسفانه بین مردم و اراضی ملی ما توافق نیست و چون اقناع سازی صورت نگرفته‌است، هرچه انجام دهیم مشکل ساز می‌شود.در اجرای سیاست‌ها باید حقوق مردم در نظر گرفته شود و با دقت امور مربوطه پیش برود.

عکس: علی کتمان

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code