انتقادات بی سابقه استاندار گیلان از شورا و شهرداری رشت؛
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۲۱:۰۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه گزارش محیط زیست از وضعیت پسماند در شهرستان‌های گیلان نشان دهنده فاجعه زیست محیطی است، اظهار کرد: معضل پسماند یکی از مشکلات بزرگ در استان گیلان است و این آمار محیط زیست از وضعیت پسماند شهرستان‌های استان بسیار تاسف بار است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مسؤولان در خصوص ساماندهی وضعیت پسماند در شهرستان‌های گیلان گفت: برخی از مسؤولان به ویژه فرمانداران و شهرداران برخی از شهرها ساماندهی پسماند شهر خود را رها کردند که باید به مردم و استانداری پاسخگو باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ارائه گزارش شهرداران در خصوص پسماند مشکلی را بر طرف نمی‌کند، بیان کرد: مردم از برگزاری این جلسات تکراری خسته شدند ولی به نظر می‌آید برخی از شهرداران و اعضای شورای اسامی شهر شهرستان‌ها برای حل معضل پسماند به دنبال معجزه برای حل این مشکل هستند.

اسدالله عباسی با انتقاد از شهرداری رشت گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای دفنگاه بهداشتی سراوان اعتبار اختصاص یافت که تا ۳۱ شهریور باید جذب شود اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهرداری رشت برای جذب آن صورت نگرفته است.

عباسی با انتقاد از ناکارآمدی و ضعف اعضا شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهر رشت چندین‌ساله درگیر بازی‌های سیاسی اعضای شورای اسلامی شهر است و تا چه زمانی مردم باید تاوان ناکارآمدی و ضعف اعضا شورای اسلامی شهر رشت را بپردازند؟

وی با تذکر به فرماندار رشت در خصوص رسیدگی به وضعیت پسماند شهر رشت تصریح کرد: چطور فرماندار رشت بر روند بررسی صلاحیت شهردار نظارت دارد ولی بر ساماندهی پسماند هیچ گونه توجه‌ای ندارد، لذا شخصا وضعیت پسماند رشت را پیگیری خواهم کرد زیرا رئیس جمهور از وزیر کشور و وزیر از بنده و مردم از مسؤولان انتظار دارند.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، معاون عمرانی استانداری گیلان موظف است تا دو روز آینده آخرین وضعیت پسماند را به بنده گزارش دهد زیرا مردم از مسؤولان انتظار دارند.

عباسی با بیان اینکه اگر وضعیت پسماند در گیلان به همین منوال باشد گزارش را به تهران ارسال خواهم کرد، افزود: برای بار آخر به فرمانداران تذکر می‌دهم که اگر وضعیت به همین منوال باشد جلسه کارگروه پسماند را تعطیل و گزارش را به تهران ارسال خواهم کرد.

وی مسؤولیت شهرستان‌ها را بر عهده فرمانداران دانست و بیان کرد: اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداران در حوزه پسماند، زیبنده مردم گیلان و دولت مردمی نیست و با ادامه داشتن این وضعیت با آنان برخورد خواهد شد.

به گفته استاندار گیلان به نسبت سال گذشته ۲۹ هزار گونی آرد نان بیشتر به شهرستان‌ها تعلق گرفته ولی بار دیگر شاهو کمبود نان و تعطیلی نانوایی در برخی شهرستان‌ها هستیم.