در سایه بی توجهی و انفعال مسئولین گیلان؛
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۹:۲۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس شهری- نیلوفر سلطانپور- در حالی که رشت از سال ۹۴ از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین شهر خلاق خوراک شناسی ایران انتخاب و در فهرست شبکه شهر‌های خلاق یونسکو ثبت شده است، اما صداوسیما در اقدامی عجیب و قابل تأمل، در گزارشی کرمانشاه را تنها شهر خلاق خوراک ایران معرفی کرد!

جالب است که به سادگی می‌توان با مراجعه به فهرست رسمی شهرهای خلاق خوراک در سایت یونسکو، نام رشت و کرمانشاه را در میان ۴۹ شهر خلاق خوراک جهان مشاهده کرد. اما به نظر می‌رسد اهالی صداوسیما با یک جستجوی ساده نیز بیگانه بوده و خلاف واقعیت را به مردم نشان می‌دهند.

اما مهم‌تر از ادعای خلاف واقع صداوسیما در معرفی شهرهای خلاق خوراک، عدم استفاده و بهره برداری درست و مناسب مسئولان استان گیلان از برند شهر خلاق خوراک رشت است.

به ‌واقع اگر در این سال‌ها، شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و سایر مسئولین مربوطه آنچنان که باید و شاید از این ظرفیت استفاده و نام رشت را به عنوان اولین شهر خلاق خوراک شناسی ایران در اذهان نهادینه می‌کردند، آیا دیگر شاهد آن می‌بودیم نام شهر رشت در فهرست شهرهای خلاق خوراک نادیده گرفته شود؟

اگرچه شهروندان رشت به این فرصت‌سوزی‌ها عادت دارند، اما خواسته و انتظار جدی آنان، پیگیری فوری مسئولین مربوطه در خصوص جبران این خطا و اصلاح آن از سوی صداوسیماست.