۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۶:۰۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان از منطقه قلعه رودخان فومن در راستای نظارت قضایی بر طرح گردشگری قلعه رودخان شهرستان فومن بازدید کرد‌.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان از منطقه قلعه رودخان فومن در راستای نظارت قضایی بر طرح گردشگری منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن بازدید کرد‌.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه منطقه تاریخی و گردشگری قلعه رودخان فومن در سال ۸۸  به مدت ۱۰ سال به  فردی جهت گردشگری، حفاظت و صیانت واگذار شد تصریح کرد: پس از اتمام ده سال این قرارداد تمدید نشده و این فرد بدون قرارداد در این مکان فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه این فرد مرتکب جرائم زیادی چون حفاری غیر مجاز، تخریب اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و ... شده است اظهار داشت: فرد مذکور اخیرا نیز به جرم قطع درختان جنگلی به ۶ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۰۵میلون تومان جزای نقدی و  ۶۱ میلیون تومان ضرر و زیان محکوم شده است و به مدت دو سال به عنوان مجازات تکمیلی از هر نوع اشتغال و فعالیت در حوزه منابع طبیعی محروم شده است.

آقایی در ادامه افزود: پیمانکار سابق قلعه رودخان به دلیل ارتکاب جرایم و تخلفات مذکور صلاحیت صیانت از منابع طبیعی و مدیریت گردشگری این منطقه را ندارد و باید براساس تشریفات قانونی، مزایده و فراخوان برگزار شده و حفاظت از این منطقه به فرد دیگری  واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی از انفال تلقی شده و دستگاه قضایی نیز بر اساس قانون متولی انفال است گفت: دادگستری استان در روند واگذاری های جدید نظارت کرده تا بار دیگر شاهد بروز چنین تخلفات و جرایمی نباشیم.