سید امیر حسین علوی شهردار رشت در نشست هم‌اندیشی که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ بهبود آسفالت ورودی‌های شهر رشت را از دغدغه‌های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر خواند و گفت: امیدواریم اداره کل راهداری و نمایندگان شهر رشت در مجلس برای دریافت سهمیه‌های قیر و اجرای پروژه‌های آسفالت به شهرداری رشت کمک کنند.

گیل خبر/ به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌ الملل شهرداری رشت - نشست هم‌اندیشی با موضوع ترمیم آسفالت جاده‌های ورودی به شهر رشت امروز پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ با حضور محمدرضا احمدی سنگری و جبار کوچکی‌نژاد نمایندگان مردم رشت در مجلس، امام پناهی فرماندار شهرستان رشت، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، مجید عزیزی و مسعود عباس نژاد از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری استان گیلان، خیابانی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت و دیگر مدیران شهری در سالن جلسات فرمانداری رشت برگزار شد.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این نشست؛ بهبود آسفالت ورودی‌های شهر رشت را از دغدغه‌های مهم شهرداری و شورای شهر خواند و عنوان کرد: در همین ارتباط تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و اداره کل راهداری منعقد شد تا نسبت به آسفالت یک سوم ورودی‌های شهر رشت اقدام شود.

شهردار رشت با بیان اینکه بهسازی آسفالت جاده رشت به لاهیجان، جاده رشت به انزلی و جاده رشت به فومن سال گذشته توسط شهرداری انجام شد، تصریح کرد: حدفاصل میدان گیل تا سه راه شهرصنعتی رشت تنها مسیری است که باقی ماند و قرار بود توسط راهداری ترمیم شود اما این امر هر بار به دلایلی همچون عدم تامین قیر و عدم تامین اعتبار محقق نشد.

سید امیر حسین علوی افزود: زیرسازی جاده لاکان توسط شهرداری رشت در سال ۱۳۹۵ انجام شد و این محور از آن زمان آماده آسفالت است، بنابراین از اداره کل راهداری و نمایندگان شهر رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم تا برای آسفالت این مسیر و دریافت سهمیه‌های قیر به شهرداری رشت کمک نمایند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خویش به موضوع پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۶ در فضای مدیریت شهری مطرح شد و با همکاری منابع طبیعی تفاهم‌نامه و قراردادی پنج ساله مابین این نهاد و شهرداری رشت برای ایجاد پارک جنگلی لاکان منعقد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان سرانه فضای سبز عمومی شهر را افزایش می‌دهد، افزود: در خلال سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ شهرداری رشت اقدام خاصی برای ایجاد پارک جنگلی لاکان انجام نداد اما از ابتدای سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت ادامه اجرای عملیات این پروژه را در چند بخش در دستور کار قرار داد.

علوی از شکل‌گیری شبکه معابر پارک لاکان با اهتمام ویژه شهرداری رشت خبر داد و عنوان کرد: برای زیرسازی شبکه معابر پارک با پیمانکار پروژه قراردادی معادل ۱۰ میلیارد تومان منعقد شده است. همچنین مطالعات مناقصه ایجاد سیستم روشنایی این پروژه با برآورد اولیه ۸ میلیارد تومان هم به اتمام رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در شش ماهه اول مجموعا ۲۵ میلیارد تومان در پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان هزینه خواهد کرد، گفت: شهرداری رشت درصدد است تا فاز اول پارک لاکان را تا ۲۲ بهمن و حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری برساند.

شهردار رشت ادامه داد: فاز اول پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان شامل امکاناتی همچون زمین ورزشی، زمین بازی کودکان، آلاچیق‌های سنتی، سرویسهای بهداشتی، کافی شاپ و تاسیسات سبک می‌باشد.

علوی اذعان کرد: شهرداری رشت مطالعات جدیدی را با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی انجام داده و مشاور هم اخذ کرده و هفته آینده این مطالعات به منابع طبیعی ارائه خواهد شد تا به واسطه آن بتواند مجوز بهره‌برداری ۳۰ ساله پارک لاکان و اجرای بخشی از فاز دوم پروژه را کسب نماید.

وی فاز دوم پروژ پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان را تشریح کرد و افزود: ایجاد تاسیسات سرمایه‌گذاری همخوان با اقلیم پارک شامل اقامتگاه کوچک جنگلی، باغ پرندگان و شهربازی از جمله برنامه‌های ویژه شهرداری برای فاز دوم این پروژه است و قصد داریم برای این امر از سرمایه‌گذار بخش خصوصی استفاده کنیم.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: مبادی‌ و محورهای ورودی شهر رشت وضعیت مناسبی ندارند و این شرایط زیبنده شهر مسافرپذیری مانند رشت نیست.

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، به همکاری مشترک شهرداری و اداره کل راهداری و تفاهم‌نامه‌ای که قرار بود در راستای بهبود وضعیت مبادی ورودی رشت منعقد شود، اشاره کرد و افزود: متاسفانه پیگیریهای زیادی در این خصوص انجام شد اما با این حال برنامه‌ها کاملا ابتر باقی ماند.

احمدی سنگری استفاده از شرایط مناسب جوی و آغاز به کار هر چه سریعتر پروژه بهسازی مبادی ورودی شهر رشت را خواستار شد و اضافه کرد: از شهرداری رشت بابت بهبود وضعیت جاده رشت به سنگر و آسفالت آن قدردانی میکنیم و از راهداری انتظار دارم وضعیت معابر شهر سنگر را ساماندهی نماید.

جبار کوچکی نژاد دیگر نماینده مردم شهرستانهای رشت و‌ خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از شتاب گرفتن پروژه‌های شهرداری رشت اذعان کرد: اگر عملیات زیرسازی معابر برای آسفالت به موقع انجام نگیرد، سهمیه قیر دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

نماینده مردم شهرستانهای رشت و‌ خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیریهای لازم برای تامین اعتبار آسفالت جاده رشت به جیرده هم در حال انجام است، ابراز داشت: برای تامین و جذب حداکثری سهمیه‌های قیر هم پیگیریهای لازم را انجام خواهیم داد تا سهمیه‌ها برگشت نخورند.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: در مورد حمل و نقل ریلی شهر رشت صحبتهایی را با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام دادیم و قرار است به همراه فرماندار شهرستان رشت، اعضای شورا و شهردار از این پروژه دفاع کنیم تا بدین وسیله زمینه تامین اعتبار آن از محل سازمان برنامه و بودجه فراهم شود.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شهرداری رشت

نظر شما:

security code