۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۸:۱۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

سرپرست اداره محیط زیست انزلی از مرگ و میر تعداد زیادی از انواع ماهیان در تالاب انزلی به دلیل افزایش دمای هوا و کمبود اکسیژن خبر داد.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ سید حسن جعفری سرپرست اداره محیط زیست انزلی امروز در حاشیه بازدید از تالاب انزلی اظهار کرد: با تماس‌های مکرر همشهریان و در هنگام گشت زنی متأسفانه در منطقه غرب تالاب انزلی با مرگ تعداد زیادی ماهی روبه‌رو شدیم.

وی با بیان اینکه به دلیل گرمای بیش‌ازحد هوا، کم‌عمق شدن آب و درنتیجه کمبود اکسیژن شاهد تلف شدن ماهیان تالاب انزلی هستیم، گفت: به‌منظور بررسی علت مرگ این ماهیان نمونه‌برداری و تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام خواهد گرفت و نتایج آن اعلام خواهد شد.

سرپرست اداره محیط زیست انزلی به دلیل اهمیت موضوع فراملی بودن تالاب انزلی از همه مسؤولان کشوری و استانی و شهرستانی همچنین جوامع محلی و ذینفع تالاب و شهروندان خواست تا با همدلی و تعامل بیشتر معضل موجود در تالاب انزلی را برطرف کنند تا این اکوسیستم ارزشمند که محل زندگی انواع مختلفی از ماهیان و جانوران است برای نسل‌های بعدی محفوظ بماند.

حدیث کلانتری سرپرست اداره نظارت و پایش تالاب انزلی نیز با اشاره به پایش و نمونه‌برداری از مکان تلف شدن ماهی‌ها در غرب تالاب بین‌المللی انزلی، اظهار کرد: با آنالیزهای آزمایشگاهی بر روی نمونه آب تالاب، بررسی‌های بیشتر انجام شود.

به گفته وی بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از گزارشات قبلی کاهش عمق تالاب باعث رشد بی‌رویه گیاهان آبزی شده و این امر موجب کاهش اکسیژن محلول آب تالاب شده است.

سرپرست اداره نظارت و پایش تالاب انزلی با بیان اینکه طی روزهای آینده چند دوره نمونه‌برداری از مناطق مختلف تالاب برای بررسی دقیق‌تر و ارائه گزارش انجام خواهد گرفت، افزود: گرمای هوا در روزهای اخیر برشدت این معضل افزوده و باعث اُفت شدید اکسیژن محلول در ساعات اولیه صبح و مرگ‌ومیر کم‌سابقه در ماهیان منطقه شده است.
 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code