دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۹:۱۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه نباید اجازه داد دین را در برابر اقتصاد قرار دهند، گفت: امر به معروف باید از بدنه دولت آغاز شود.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان ، دکتر محمد صالح هاشمی گلپایگانی بعد از ظهر شنبه در نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در انزلی اظهار کرد: باید اراده لازم برای تحقق خواسته الهی در امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد.

وی نفاق خواص و جهل عوام را از دلایل ایجاد فتنه‌ها بر شمرد و افزود: اگر نفاق خواص همچون مدیران و مسئولان و افراد مطرح جامعه با سکوت یا تحریک کردن اذهان افراد بر جامعه مستولی شود فتنه به وجود می‌آید چرا که دشمن همواره در حال برنامه ریزی بر نقاط ضعف است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه برای از بین بردن فتنه باید جهل و ناآگاهی مردم ریشه کن شود، ادامه داد: افزایش بصیرت و آگاهی و رشد فکری جامعه موجب می‌شود منافقان نتوانند بر یک ملت مستولی شوند.

هاشمی گلپایگانی با تاکید بر اینکه کار منافق امر به منکر و نهی از معروف است، گفت: منافقان در لباس ایمان و دلسوزی، مردم را نسبت به اقتصاد و معیشت تحریک کرده و خواستار نادیده گرفته شدن عفاف و حجاب هستند در حالی که در طول عمر باشکوه انقلاب اسلامی همواره بحران‌های متعددی وجود داشته است.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد که دین را در برابر اقتصاد قرار دهند چرا که فلسفه وجودی جمهوری اسلامی درست کردن زندگی‌مردم در سایه تعالی دین است.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به ضرورت ایجاد خانواده‌های ایمن و عفیف در جامعه کنونی اظهار کرد: برای رشد اقتصاد، باید محیط کار را محیطی دارای آرامش روانی با حجاب قرار داد و معتقدم امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئون زندگی نیازمند نظارت همگانی است.

عفاف و حجاب نمادی از امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب به نماد تقابل فرهنگ غربی با فرهنگ ایرانی اسلامی تبدیل شده است، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ۱۷ رویکرد دارد که یکی از آن موضوعات عفاف و حجاب است که به ۶ بخش عفاف در گفتار، رفتار، نگاه، پوشش و حرکات تقسیم می‌شود.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به حساسیت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به موضوع عفاف و حجاب افزود: در صورتی که مسئولان وضعیت موجود را به حال خود رها کنند کشور با مشکل جدی مواجه می‌شود.

وی به وجود سه میلیون قلاده سگ خانگی در بین خانواده‌های ایرانی اشاره و تاکید کرد: انس گرفتن خانواده‌ها با سگ باعث شده به فرزند آوری بی توجهی شوند این در حالی است که آمار زاد و ولد در گیلان از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

هاشمی گلپایگانی گفت: دشمنان معتقدند اگر دیوار عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی ریخته شود بقیه دیوارها نیز قابل فرو ریختن است.

عفاف و حجاب حریم اجتماع است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه عفاف و حجاب حریم اجتماع است، گفت: برخی از مسئولانی که ادعای انجام کار فرهنگی دارند معتقدند به جای پرداختن به موضوع عفاف و حجاب باید به مسائل ریشه‌ای تر جامعه رسیدگی شود و معتقدم بالاترین نمادی که باعث هتک حرمت به حریم عبودیت می‌شود عدم رعایت عفاف و حجاب است.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه اعلام رعایت نکردن عفاف و حجاب شکستن حریم الهی است، اضافه کرد: باید علاوه بر معیشت خانواده و مشکلات اقتصادی به فکر امر به معروف و نهی از منکر هم باشیم و تمامی ادارات باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: صدا و سیما نسبت به عفاف و حجاب و امر به معروف بی مهری‌های بسیاری کرده است.

هاشمی گلپایگانی به نظارت بر همه اقشار جامعه اشاره و تصریح کرد: با وجود ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب در بهمن ماه سال گذشته به همه دستگاه‌های اجرایی متأسفانه برخی از مدیران میانی دستگاه‌ها در برخی از استان‌ها آن را نادیده گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نباید ویترین بی عفتی باشند، گفت: دستور العمل ها و شاخص‌های عفاف و حجاب به بانک‌ها و بیمه‌ها نیز ابلاغ شده و در صورت عدم تمکین هرکدام از مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها برخورد قانونی می‌شود.

بی توجهی به امر به معروف می‌تواند آسیب زا باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه نباید عفاف و حجاب به مشکلات اقتصادی گره زده شود، گفت: امروزه بین حجاب با ازدواج و اشتغال ارتباطی وجود ندارد و نوع رفتار و پوشش و گفتار متأهل با مجرد و شاغل با بیکار فرقی ندارد در حالی که بسیاری معتقدند در صورت ازدواج و یا اشتغال افراد نوع رفتار و پوشش آنها نیز تغییر می‌کند.

هاشمی گلپایگانی به برکناری ۱۲ قاضی در کشور به جرم فساد از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: این ستاد هرجایی که بویی از اختلاس بلند شود حاضر شده و در مقابل متخلفان با قدرت می‌ایستد.

وی با تاکید بر اینکه لازمه موفقیت در هر کاری آغاز از خودمان است، ادامه داد: اگر در احیای امر به معروف و نهی از منکر کوتاه آمده و ترس از هجمه‌های دشمنان باعث شکست شود دیگر نمی‌توان سربلند کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: عفاف و حجاب از مدیران و کارکنان دولت آغاز شود.

هاشمی گلپایگانی با تاکید بر اینکه نباید مسائل دینی را قربانی مسائل سیاسی کرد، افزود: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیای اقدام نکردن‌ها و ترک فعل کردن‌ها از رؤسای قوای سه گانه تا آحاد مردم است.

وی با اشاره به سکونت و تحصیل حدود ۴ هزار تن از فرزندان مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور در خارج از کشور با صرف هزینه‌های بسیار ادامه داد: در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تعلیق مدیرانی شدیم که فرزندان آنها در خارج از کشور تحصیل یا زندگی می‌کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code