رپورتاژ خبری؛
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۱:۱۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
چطور قد بلند شویم ؟ / نقد و بررسی عوامل موثر بر رشد قد

چطور قد بلند شویم ؟ شاید این سوال شما هم باشد! در این پست پاسخ این سوال را میدهیم و شما را با روش های رشد قد آشنا خواهیم کرد.

بنابراین اگر میخواهید با راه های قطعی افزایش قد آشنا شوید این پست را از دست ندهید.

آیا ما میتوانیم قد خود را بلند کنیم ؟

رشد قد به عوامل زیادی بستگی دارد، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم که رژیم غذایی، ورزش و وضعیت خواب ما درست است.

به طور معمول، جهش رشد در دختران زود شروع می شود و در حدود 16 سالگی متوقف می شود. پسرها معمولاً در پایان نوجوانی افزایش ناگهانی قد را تجربه می کنند. مسئله واقعی رشد قد فراتر از سال های نوجوانی است.

عامل اصلی قد، ساختار ژنتیکی فرد است. وجود اعضای قد بلندتر در خانواده بیش از هر عامل دیگری برای شما مفید است. عناصر بیرونی مانند تغذیه و ورزش نقش کمتری دارند.

جای تعجب نیست که شما نمی توانید ساختار ژنتیکی خود را به نفع قد خود تغییر دهید.

با این حال، برخی از مراحل می تواند تضمین کند که پتانسیل رشد نوجوان به حداکثر برسد. حتی در بزرگسالی، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و ورزش ممکن است به شما کمک کند که قد بلندتر به نظر برسید. 

عوامل موثر بر قد چیست ؟

تحقیقات سایت مستر قد نشان می دهد که ژنتیک شما حدود 80 درصد از قد شما را کنترل می کند. توسعه اخیر فن‌ آوری‌ های DNA به ما کمک کرده است تا بینشی در مورد ساختار ژنتیکی قد انسان به دست آوریم.

دخالت حدود 700 نوع ژن، قد یک فرد را تعیین می کند. برخی از ژن ها بر جهش رشد قد تأثیر می گذارند، در حالی که برخی دیگر بر هورمون رشد تأثیر می گذارند.

افراد با پیشینه های قومی مختلف به دلیل داشتن DNA مختلف میتوانند پتانسیل رشد قد بیشتری داشته باشند.

رژیم غذایی سالم می تواند قد را افزایش دهد!

در سراسر جهان رعایت یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم است. به خصوص در دوران نوجوانی، یک رژیم غذایی متعادل برای رشد ضروری است.

غذاهای غنی از مواد مغذی پتانسیل رشد شما را به حداکثر می رساند. بزرگسالان نیز می توانند قد خود را به همین ترتیب بلند کنند. غذاهایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که به تقویت استخوان ها و مفاصل برای حفظ قد کمک می کند.

شواهد در مطالعات سایت مستر قد به تغذیه به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش قد اشاره می کند. 

کلسیم، منیزیم و ویتامین D ریز مغذی هایی هستند که برای استحکام استخوان ها باید در نظر گرفته شوند. پروتئین ها به ترمیم آسیب های بافتی کمک می کنند.

برخی از مطالعات سایت افزایش قد مستر قد همچنین می گویند که پرو بیوتیک ها باعث رشد در کودکان می شوند. اینها مواد مغذی ضروری هستند که در سالهای اولیه بر قد تأثیر می گذارند.

درست بخوابید

یک چرخه خواب ثابت برای دستیابی به پتانسیل کامل قد شما مهم است. غده هیپوفیز در شب هورمون های رشد ترشح می کند. این هورمون ها باعث افزایش طول و ضخامت استخوان ها می شوند.

اختلال منظم در الگوی خواب یا کمبود خواب، عملکرد آن را مختل می کند، برای کمک به کشش ستون فقرات، وضعیت صحیح خوابیدن را در نظر بگیرید. خوابیدن مداوم در وضعیت نامناسب ممکن است به ستون فقرات و گردن فشار وارد کند و باعث توقف رشد آن شود.

محققان دانشگاه اموری و دانشگاه ویرجینیا مطالعه ای را روی 23 نوزاد انجام دادند. آنها از والدین خود خواستند تا قبل از خواب مشخصات نوزادان خود را ثبت کنند.

محققان مشاهده کردند که نرخ رشد هر بار که نوزاد بدون مزاحمت می‌خوابد، به طور متوسط ​​حدود 43 درصد افزایش می‌یابد. همچنین به ازای هر ساعت خواب اضافی نوزاد، 20 درصد افزایش یافت.

بنابراین اگر میخواهید رشد قد خود را چند برابر کنید باید علاوه بر رژیم غذایی مناسب، درست و به اندازه بخوابید.

برای افزایش قد ورزش کنید

حرکات کششی منظم برای کودکان و بزرگسالان ضروری است. ورزش باعث افزایش تولید هورمون رشد می شود. از جمله تمرینات قدرتی با تحمل وزن و ضربه متوسط، مثل کاردیو شما را خوش فرم و لاغر نگه می دارد.

این ممکن است به شما کمک کند بلندتر به نظر برسید. یوگا و سایر تمرینات انعطاف پذیری نیز می توانند موثر باشند. ورزش ها کل بدن را در یک راستا قرار می دهند و وضعیت کلی بدن را تقویت می کنند.

افراد مسن می توانند ورزش های معمولی متوسط ​​مانند پیاده روی و تمرینات قدرتی با شدت کم را برای کمک به پیشگیری از پوکی استخوان در نظر بگیرند.

توجه: اگر میخواهید با یکسری از تمرینات کششی خوب برای افزایش قد آشنا شوید میتوانید عبارت " حرکات کششی برای افزایش قد مستر قد " را سرچ کنید و به سایت اول مراجعه کنید.

تاثیر بلوغ بر قد

نوجوانی برای همه سنی است که به سرعت در حال رشد است. جدول زمانی آن بسته به جنسیت متفاوت است.

دختران در دوران کودکی به سرعت رشد می کنند. آنها زودتر از پسران به بلوغ می رسند. در این دوره قد آنها نیز به شدت افزایش می یابد. بلوغ بین 8 تا 13 سالگی اتفاق می افتد. جهش رشد در هر زمانی اتفاق می افتد.

در بیشتر موارد، قاعدگی پس از رسیدن به اوج قد رخ می دهد. دختران یک یا دو اینچ بعد از قاعدگی رشد می کنند. سن 14 تا 16 سالگی زمانی است که رشد بیشتر دختران قطع میشود.

آنها در این سن به قد بزرگسالی خود می رسند. فراتر از این، رشد بیشتری رخ نمی دهد. به طور متوسط، پسران دو سال بعد به جهش رشد خود می رسند.

نتیجه گیری

در این پست سعی کردیم پاسخ سوال چطور قد بلند شویم ؟ را بدهیم، امیدواریم دیگر سوالی در ذهن شما باقی نمانده باشد.

همچنین اگر میخواهید با راه های تضمینی رشد قد آشنا میشود، عبارت "مستر قد" را در گوگل سرچ کنید و سایت اول را باز کنید.

اگر هر سوالی در زمینه رشد قد داشتید میتوانید نظر خود را در قسمت نظرات ثبت کنید تا پاسخ شما را بدهیم.

منبع: مستر قد | Mrghad.ir

 

برچسب ها : سلامت,افزایش قد,خبر,ورزش,گیلان