بذرپاش: تمجید مقام معظم رهبری از اقدامات دیوان محاسبات کشور، بی سابقه است
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۰۹:۱۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با رییس کل دیوان محاسبات کشور/ بذرپاش: تمجید مقام معظم رهبری از اقدامات دیوان محاسبات کشور، بی سابقه است

گیل خبر/ رضا سهیلی فر-نشست نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با رییس کل ، دادستان ،معاون حقوقی و مجلس و تفریغ بودجه و مدیران ستادی دیوان محاسبات  کشور برگزار شد.
در این نشست که آقایان دلخوش، کوچکی نژاد، گودرزوند چگینی،دنیا مالی،احمدی،بهروزی فر، محمدیاری، نجفی و فرخی حضور داشتند ، ضمن تشکر از اقدامات مثبت و انقلابی دیوان محاسبات کشور در ارائه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه سالانه و اجرای نظارت برخط و مستمر ، هریک نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص مسائل و مشکلات استان از قبیل مشکل پسماند های استان، نحوه استفاده از قیر رایگان، استفاده از نیروهای فعال، انقلابی و متخصص در سمت های مدیریتی استان،ورود دیوان محاسبات به عملکرد شرکت های دولتی ، توجه به نحوه هزینه کرد دستگاه های اجرایی، بررسی دقیقی آمایش سرزمین استان،  بیان نمودند.
در ادامه دادستان دیوان محاسبات کشور با تأکید بر ورود دیوان محاسبات بر ترک فعل مدیران و عدم انجام وظایف ذاتی دستگاه ها، این امر را یکی از اقدامات مهم دیون محاسبات در دوره اخیر ذکر نمود.
دکتر بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات کشور نیز با قدردانی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت دیوان محاسبات کشور این موضوع را در تاریخ دیوان محاسبات بی سابقه دانسته و  براستفاده از پتانسیل نیروهای داخلی دیوان محاسبات در بخش های مختلف تأکید نمود.
بذرپاش ضمن تأکید بر استفاده از فناوری های نوین در حسابرسی برخط و توسعه سامانه نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات (سنا) ، به  برخط شدن حسابرسی 3600 دستگاه اجرایی در دیوان محاسبات کشور اشاره نمود.
وی ضمن اشاره به تهیه نخستین گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه که در کشور بی سابقه بوده و تا کنون هیچ نهادی در این خصوص اقدامی انجام نداده است، بیان کرد دیوان محاسبات کشور با استفاده از ظرفیت نیروهای فعال و متخصص خود نسبت به تهیه این گزارش اقدام نموده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
رییس کل دیوان محاسبات کشوربا اشاره به شعار سال در خصوص تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین ، از بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص 7 قانون اصلی تولید در کشور خبر داد.
در این نشست، نبی زاده سرپرست دیوان محاسبات استان گیلان نیز عملکرد این دیوان در استان گیلان در سال 1400 را برای حاضرین تشریح و تبیین نمود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code