وزیر کشور در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان:
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۰۸:۳۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

احمد وحیدی در جلسه ساماندهی سواحل گیلان : رضایتمندی مردم در کنار حفظ امنیت مهمترین هدف طرح آزادسازی سواحل است.

گیل خبر/ به نقل از صداوسیما؛ وزیر کشور در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان در رشت گفت : رضایتمندی مردم و ایجاد شور و نشاط برای آنها در کنار حفظ امنیت و سلامت شان مهمترین دغدغه‌های طرح آزادسازی سواحل و ایجاد فرصت های جدید فرهنگی و اجتماعی است.

احمد وحیدی با اشاره به سفر میلیون‌ها گردشگر و مسافر به استانهای شمالی در فصل تابستان افزود : آسودگی خیال ، وفاق و راحتی سفر وقتی با رضایت مسافران و خانواده ها همراه باشد بسیار ارزشمند است.

وی به ظرفیت های استثنایی و بی بدیل گیلان در بخش های مختلف گردشگری و مهمان نوازی گیلانیان اشاره کرد و گفت : فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم و ارائه خدمات مناسب از سوی دستگاه های متولی نیز در جذب گردشگران و افزایش رضایتمندی آنان نقش بسزایی خواهد داشت.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی متناسب با سواحل به ویژه ورزشهای آبی در گیلان خاطرنشان کرد : فراخوان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ، به منظور ساخت و گسترش مراکز ورزشی - تفریحی در سواحل و استفاده قشرهای مختلف مردم ، همراه با رعایت مسائل شرعی و حفظ ارزش های اسلام و انقلاب ، یکی از مهمترین راه های افزایش نشاط و شادابی در جامعه است.

احمد وحیدی بر استفاده بهینه از ظرفیت های بسیار دریای خزر و همچنین تالاب انزلی با توسعه امکانات و زیرساخت های بخش های مختلف دریایی برای بهره مندی مردم از طبیعت زیبا و مواهب خدادادی گیلان تاکید کرد.

وی استفاده بهینه از نعمات الهی و مواهب خدادادی را بسیار حیاتی و پر اهمیت برشمرد و گفت : جلوگیری از تخریب محیط زیست و طبیعت زیبای استان در مناطق مختلف جنگلی و ساحلی ، از اولویت‌های اصلی بهره‌برداری از این مواهب و منابع خدادادی است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به مسئله مهم پسماند و زباله به ویژه در گیلان ، آن را موضوعی جدی دانست و افزود : برای حل مشکل زباله گام‌های خوبی برداشته شده و با برنامه ریزی و ایجاد راهکارهای مناسب در آینده نتایج مثبتی در این بخش حاصل خواهد شد.

احمد وحیدی به مدیریت بهینه آب کشاورزی در گیلان نیز اشاره کرد و ضمن قدردانی از استاندار و مدیرانی که برای جلوگیری از بروز مشکل کم آبی تلاش کردند گفت: استفاده بهینه از منابع موجود و مدیریت بهینه مصرف با توجه به شرایط آبی امسال ، تجربه ای بسیار ارزشمند است و می‌توان با استفاده از این تجربیات و بهره مندی از خلاقیت و دانش روز ، برای کاهش هر چه بیشتر هدر رفت آب و همچنین افزایش تولید در واحد سطح برنامه ریزی کرد.

استاندار گیلان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از چگونگی تشکیل قرارگاه ها و ستادهای استانی و شهرستانی ، برای ساماندهی سواحل گیلان در کوتاه‌ترین زمان ممکن گفت : با آزاد سازی سواحل و فراهم شدن شرایط لازم برای استفاده بهینه از سواحل ، ۳۵ طرح سالم سازی دریا در نوار ساحلی ٩ شهرستان ساحلی استان راه اندازی شد.

اسدالله عباسی ، افزود : شرایط به گونه‌ای فراهم شده است که مردم اعم از مسافران و بهره‌برداران بومی در آرامش و با حفظ امنیت و با رعایت موارد مختلف فرهنگی ، اجتماعی از این امکانات استفاده کرده و از هرگونه ناهنجاری ها و اتفاقات نامتعارف نیز جلوگیری شود.

وی همچنین در خصوص چگونگی مدیریت مصرف آب کشاورزی با توجه به کمبود بارش های امسال ، روند ساماندهی پسماند و زباله ، به ویژه در سایت سراوان رشت و نیز دستیابی گیلان به رتبه نخست کشور در واکسیناسیون و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گزارش هایی ارائه کرد.