رییس کل دادگستری گیلان به همراه مسئولان قضایی در محل وقوع حادثه پل کیسوم شهرستان آستانه اشرفیه حضور یافت و دستوراتی را در این خصوص صادر کرد‌.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان از محل واژگونی خودرو در پل کیسوم آستانه اشرفیه بازدید نموده و دستوراتی در این زمینه صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و بستگان حادثه سقوط خودرو در کانال جاده کیسوم تصریح کرد: اهمال، کم کاری و ترک فعل مسئولان ذیربط در نصب حفاظ و نرده آهنی و ایجاد ایمنی و امنیت جاده ای در این حادثه روشن و محرز است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز شاهد حوادث تلخ مشابهی در جاده های کانالی استان بوده ایم خاطر نشان کرد: دادستان شهرستان آستانه اشرفیه موظف است طی نامه ای برای ادارات متولی اعم از آب منطقه ای و راهداری مهلت یک هفته ای جهت برطرف نمودن نواقص و برقراری ایمنی برابر استاندارد های موجود مشخص نماید.

رییس شورای قضایی استان در پایان افزود: مدیرانی که ظرف مهلت مقرر شده به وظایف خود عمل نکنند مورد پیگرد سریع قانونی قرار خواهند گرفت.

مجید تاج الدینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستانه اشرفیه نیز با بیان اینکه در ساعت ۲۱ شب گذشته یک دستگاه پراید در جاده کانالی پل کیسوم از جاده منحرف شده و در کانال آب سقوط کرد اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه ۴نفر از همشهریان عزیزمان به دلیل خفگی در آب، جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در بازدیدهای گذشته دادستانی در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه که در معیت رییس پلیس راه رشت لاهیجان صورت گرفت، نواقص و مشکلات جاده های شهرستان به مدیران ارشد متولی در استان ابلاغ گردید گفت: در این نامه طی ضرب الاجل یک ‌ماهه تاکید شد برابر اهمیت و ضرورت موضوع، مدیران مربوطه نسبت به رفع نواقص و برقراری ایمنی راه ها و جاده های کانالی شهرستان آستانه اشرفیه اقدام نمایند.