۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۹:۰۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از پایان دوره حضور ۳ تن از حقوقدانان شورای نگهبان خبرداد و گفت: رئیس قوه قضائیه در اجرای بند ۲ اصل ۹۱ قانون اساسی، ۶ حقوقدان را برای انتخاب ۳ نفر که به عضویت شورای نگهبان در خواهند آمد، به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

گیل خبر/ به نقل از تسنیم: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از پایان دوره حضور ۳ تن از حقوقدانان شورای نگهبان خبرداد و گفت: رئیس قوه قضائیه در اجرای بند ۲ اصل ۹۱ قانون اساسی، ۶ حقوقدان را برای انتخاب ۳ نفر که به عضویت شورای نگهبان در خواهند آمد، به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از معرفی 6 حقوقدان به مجلس شورای اسلامی برای انتخاب 3 حقوقدان عضو شورای نگهبان خبرداد و گفت: با توجه به این دوره خدمت آقایان کدخدایی، ره پیک و موسوی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان به پایان رسیده است، مجلس باید از بین گزینه هایی که رئیس قوه قضائیه معرفی کرده است، 3 حقوقدان را انتخاب کند.

وی افزود: براین اساس وفق بند 2 اصل 91 قانون اساسی جمهوری اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین اژه ای رئیس قوه قضائیه، اسامی 6 حقوقدان پیشنهادی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

موسوی عنوان کرد: علی احمدی فر، سیامک ره پیک، خیراله پروین، عباسعلی کدخدایی، عبدالحمید مرتضوی بریجانی و فضل اله موسوی 6 حقوقدان پیشنهادی رئیس دستگاه قضا هستند که به مجلس شورای اسلامی معرفی شده اند و فرآیند انتخاب 3 نفر از بین این 6 نفر برای یک دوره 6ساله در مجلس انجام خواهد شد.

 

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شورای نگهبان

نظر شما:

security code