تا ناکجا آباد با طالبی!
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۲:۳۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ به نقل از تدبیر شرق؛ داستان انتخاب شهردار در لنگرود با گذشت بیش از یک سال از انتخابات شورای شهر بیشتر به افسانه های هزار و یک شب شباهت دارد.

در حالی که مردم لنگرود امیدوار بودند ، اعضای این دوره شورای شهر لنگرود با نگاهی دقیق و عمیق به مشکلات شهری و شناخت کافی از حوزه انتخابیه، گامی بزرگ در راستای جهش های بجا مانده از سالهای قبل بردارند ولی پس از گذشت چند ماه متوجه شدند که این شورا هیچ انگیزه ای برای بهبود و پیشرفت بیش از پیش لنگرود ندارد و این سرآغاز نا امیدی در بین اقشار مختلف مردم لنگرود شد.
لابی های پشت پرده و بازیهای سیاسی جای خود را به نگاه تخصصی و شهرسازی داد تا اینکه بدون شناخت قوانین کشوری دست به انتخاب هایی بزنند که هیچ کدام مورد قبول واقع نشود.

بعد از چند انتخاب نادرست و جواب رد وزارت کشور در نشستی ناگهانی همچون انتخاب های قبل به ناگاه شنیده شد که طالبی را به عنوان شهردار انتخاب کردند.
از نوع انتخاب که بگذریم علامت سوالی بزرگ برای این مردم مومن و انقلابی ایجاد شد که چگونه طالبی که یک سال عهده دار سرپرستی شهرداری لنگرود می باشد و طی این مدت نتوانست هیچ برنامه ریزی دقیقی برای این شهر مهم شرق گیلان پی ریزی کند چگونه و با چه هدفی به عنوان شهردار انتخاب شده است.

شورای شهر لنگرود که عدم پاسخگویی صحیح را به مردم لنگرود در کارنامه خود دارد با کدام رزومه اجرایی و مدیریتی به گزینه طالبی رسید و اگر سرپرست فعلی شهرداری توان اجرای برنامه های توسعه محور را دارد چرا در این یک سال هیچ اثر مشخصی از خود به جای نگذاشت.

سوابق اداری و مدیریتی طالبی نیز بیانگر آنست که اگر وزارت کشور تصمیم نداشته باشد به خاطر یک سال بدون شهردار بودن لنگرود از سر اجبار حکم نامبرده را تایید کند ، هیچ شانسی برای تایید ندارد و شورای عجیب و غریب لنگرود باید دست به انتخاب مجددی بزند.

داستان به اینجا ختم نمی شود و باید گفت شهرستان لنگرود که شامل ۵ شهر می شود تاکنون در ۳ شهر نتوانسته شهردار مورد تایید وزارت کشور را انتخاب کند و این نشان از ضعف مدیریتی در این شهرستان مهم می باشد.

مردم لنگرود امیدوارند که استانداری گیلان بدون هیچ اغماضی پرونده طالبی را مورد بررسی قرار دهد تا با رد طالبی با توجه به سوابق ادارای و بخشنامه های وزارت کشور ، و انتخاب یک شهردار با رزومه و امتحان پس داده توسط شورایی که تاکنون نشانی از همراهی با مردم نداده ، شاید امیدی به بهبود اوضاع ایجاد شود.