گیل خبر/ سردار محمد عبدالله‌پور امروز در نشست صمیمی با فرماندهان حوزه و پایگاهای شهرستان لنگرود در سالن اجتماعات سپاه این شهرستان با بیان اینکه بسیج یک نهاد انقلابی و از توده مردم و آحاد جامعه تشکیلش شده است، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران، حرکت توده‌ها و حضور نیروهای مردمی قبل از پیروزی انقلاب ایجاد شد و در حین انقلاب، نقش مردم بسیار چشمگیر بود که انقلاب اسلامی، همان انقلاب مردم و ملت مسلمان بشمار می‌رود.
وی با اشاره به رویکرد‌های نوین و اختصاصی بسیج در کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای نظام نظری اسلام متکی به آحاد مردم است که با تحول در ساختار سیاسی جامعه ارزشهایی مانند استقلال‌، آزادی و نیز بسیج عمومی‌ را به ارمغان آورد‌.
فرمانده سپاه قدس گیلان حمایت از بسیج و بسیجیان را یک اصل در جمهوری اسلامی دانست و افزود: بسیج و پایگاه‌های مقاومت در طول ۴۴ سال گذشته در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده و از هیچ‌تلاشی برای رفع مشکلات کشور دریغ نکردند لذا به این دلیل استکبار سعی دارد نقش سپاه و بسیج را در کشور کمرنگ جلوه دهد. 
عبدالله‌پور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند با توجه به اصول و آرمان‌های خود تنها به نیروهای نظامی متکی باشد‌، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تکیه اصلی دفاع از انقلاب در صحنه‌های مختلف بر بسیج ‌مردمی و پایگاه‌های مقاومت بسیج بوده است‌.
وی با تاکید بر لزوم توجه به شناخت بسیج در ابعاد مختلف و از دیدگاه امام خمینی(ره) بیان کرد: بسیج به عنوان یک واقعیت اجتماعی در تغییر و تحولات اجتماعی‌، سیاسی‌، فرهنگی و نظامی در دو دهه اخیر ایران نقش موثری ایفا کرد‌ه است، بنابراین شناخت ابعاد بسیج مردمی بویژه از نظر گاه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره‌) که پایه گذار بسیج مستضعفین در ایران بودند بسیار حائز اهمیت است‌.
فرمانده سپاه قدس گیلان توجه به حفظ بنیان خانواده را یکی از اهداف پایگاه‌های مقاومت بسیج در کشور دانست و گفت: دشمن از طریق فضای مجازی و شبکه های خارجی دنبال از هم پاشیدن خانواده و این کشور است لذا پایگاه‌های مقاومت بسیج از طریق برنامه‌های فرهنگی باید از این اقدام دشمن جلوگیری کنند.
عبدالله‌پور با بیان اینکه سرود سلام فرمانده به خوبی با جنگ فرهنگی کشور مقابله کرده است، افزود: ساخت کلیپ سلام فرمانده نشان داد که فطرت ملت ایران ولایت‌مدار و دین‌دار است لذا باید با ساخت سرودهایی مثل سلام فرمانده با نفوذ فرهنگی در کشور مقابله کرد.