با کنار رفتن عبدالملکی؛
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۰۹:۴۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

 گیل خبر/ سعیده رجبی- خبرها حاکی از آن است که حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از نزدیک به 10 ماه، از سمت خود استعفا کرده و دولت با این استعفا موافقت کرده است.

شنیده می‌شود در هفته‌های اخیر و با جدی شدن زمزمه‌های برکناری یا استعفای عبدالملکی، اسدالله عباسی استاندار گیلان فعالیت‌‌ها و رایزنی‌های جدی خود برای تصدی وزارت کار را آغاز کرده است.

عباسی که در کارنامه‌اش، سابقه حضور شش ماهه به عنوان وزیر کار در دولت احمدی نژاد و پیش از آن نیز، معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیده می‌شود، با توجه به فعالیت جدی‌اش در ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی، چشم امید به بذل توجه رئیس جمهور دارد.

با همه این اوضاف اما عملکرد هشت ماهه عباسی در استانداری گیلان و نارضایتی گسترده مردم و نمایندگان از عملکرد وی، چالش‌هایی بر سر راه عباسی در مسیر رسیدن دوباره به وزارت پدید آورده است. استاندار فعلی گیلان بعید به نظر می‌رسد که بتواند در تلاش برای کسب پست وزارت،  حداقل همراهی و پشتیبانی نمایندگان استان در مجلس و فعالان سیاسی نزدیک به رئیس جمهوررا پشت سر خود ببیند.

پاشنه آشیل عباسی در دوران استانداری گیلان، اطرافیان و حلقه پیرامونی وی و عدم توجه به نظرات نخبگان و دلسوزان بوده است و باید دید با توجه به این مسائل، شانس حضور وی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به چه میزان خواهد بود.

از محمدهادی زاهدی وفا معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، لطف‌الله فروزنده معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور دولت دهم و مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور به عنوان رقبای جدی اسدالله عباسی برای وزارت کار نام برده می‌شوذ که همگی به نظر می‌رسد شانس بیشتری برای وزارت نسبت به عباسی داشته باشند.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت تصمیم رئیس‌جمهور برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی چه خواهد بود و عباسی از استانداری گیلان رفتنی خواهد شد یا خیر؟