نقدی بر اظهارات حجت الاسلام صفری، نماینده رودسر و املش؛
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۹:۱۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

گیل خبر/ روح الله محسنی- حجت الاسلام «محمد صفری ملک میان» بار دیگر مدعی شد که رتبه اول فساد اداری در کشور، در اختیار گیلان است.

صفری در حالی این ادعای خود را با با ژستی قهرمانانه و افشاگرانه مطرح می‌کند که گویی مردم از همه جا بی‌خبرند و فسادها و مشکلات موجود در ادارات گیلان را با پوست و گوشت خود حس نکرده و منتظرند تا جناب نماینده پرده از وخامت فساد اداری در استان گیلان بردارد. یاللعجب! از کرامات شیخ ما این است، شیره را خورد و گفت شیرین است!

سوالی که از حجت الاسلام صفری که در گذشته در کسوت امام جمعه شهرستان املش و اینک به عنوان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، مطرح می‌شود آن است که شما و همکارانتان در طول این سال‌ها چه اقدامی در راستای کاهش فساد اداری در گیلان انجام داده‌اید؟

جناب صفری! از زمانی که فریاد فساد اداری گسترده در گیلان را سر دادید تا به امروز، دو سال گذشته است و در این سال‌ها شما علاوه بر نمایندگی شهرستان‌های رودسر و املش، رئیس مجمع نمایندگان گیلان بوده اید. به جز مصاحبه و اظهار تاسف، اقدام دیگری از شما ساخته نیست؟

تفاوت نماینده مجلس با مردم عادی چیست؟ اگر قرار باشد هر دو فقط از فساد گلایه کنند، دیگر چه نیازی به مجلس و این حجم از بودجه برای اداره آن است؟ مگر غیر از این است که باید از ظرفیت‌های قانون گذاری و نظارت مجلس در راستای کاهش فساد اداری در کشور استفاده کرد؟

حجت الاسلام صفری در ادامه اظهارات خود گفته است: «در ورودی استان گیلان تابلو نصب شده که استان ما هشت هزار شهید را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و چرا نباید این تابلو که گیلان رتبه اول فساد اداری کشور را دارد، نصب نکنیم.»

پیشنهاد جالبی از سوی جناب نماینده مطرح شده است، اما بهتر نیست که تابلویی از نظرات شفاف مردم در رابطه با عملکرد نمایندگان گیلان نیز در ورودی استان و در رودسر نصب شود تا همگان بدانند رتبه اول فساد اداری در کشور، نتیجه عملکرد چه کسانی است؟!

مردم سوال می‌کنند که نقش نمایندگان گیلان در این فسادها چیست؟ به واقع آیا فساد و رانتی در استان وجود دارد که ردی از برخی از نمایندگان مجلس در آن‌ دیده نشود؟ نمایندگانی که نه تنها مانع فساد نشده‌اند، بلکه بر آتش آن افزوده اند.

از حجت الاسلام صفری انتظار می‌رود در این روزهای سخت و پرفشار اقتصادی، در لباس روحانیت نمک بر زخم مردم نپاشد و به جای تکرار مکررات، به اقدامات عاجل در راستای کاهش فسادها و مشکلات بیاندیشد.

گفتنی است گیل خبر پیش از این نیز، در پی انتقادات حجت الاسلام صفری از رتبه بالای فساد اداری گیلان، در مطلبی تحت عنوان «نمایندگان گیلان برای بهبود رتبه فساد اداری گیلان چه کرده اند؟» به این موضوع پرداخت اما گوش شنوایی برای آن پیدا نشد.

در آن مطلب سوالی از نماینده رودسر و سایر نمایندگان گیلان مطرح شد که «در خصوص مشکل فساد اداری در گیلان چه تمهیداتی تاکنون به خرج داده اند و برای بهبود رتبه بندی فساد اداری گیلان از کدام تکنیک نظارتی و یا کدام طرح پیشگیری رونمایی کرده اند؟» که تاکنون جوابی از سوی آنان به این پرسش‌های اساسی داده نشده است.

توصیه گیل خبر به جناب صفری و همکارانشان آن است که اگر عزم و توانی برای حل مشکلات ندارید، لااقل سکوت پیشه کرده و روی اعصاب مردم راه نروید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code