خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل؛ ۱۳ نفر جان باختند و ۵۰ نفر  زخمی شدند/ برخورد قطار با بیل مکانیکی

ـ ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۸۵ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

گیل خبر/ به گزارش  تسنیم، ساعت 5:30 دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر 85طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

13 فوتی تاکنون در حادثه قطار مشهد - یزد

‏اورژانس خراسان جنوبی اعلام کرد: ساعاتی قبل، قطار مسافری مشهد - یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد که بنا بر آخرین اطلاعات تاکنون ۱۷ فوتی داشته و حال مصدومان نیز وخیم گزارش شده است

برخورد قطار با بیل مکانیکی

علی‌اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس درباره جزئیات بیشتر خروج قطار از ریل اظهار داشت: در این حادثه چهار واگن واژگون شده و با توجه به اینکه واگن‌ها هنوز واژگون و باید به وسیله جرثقیل روی ریل قرار بگیرد و چند دستگاه چرثقیل از سمت طبس و یزد به محل حادثه اعزام شده و امکان افزایش آمار فوتی و مصدومان با توجه به شدت حادثه وجود دارد.

فرماندار ویژه طبس با تأکید بر اینکه نیروهای امدادی در حال بررسی واگن‌ها و شناسایی مجروحان یا فوتی‌های احتمالی هستند، اعلام کرد: سه فروند بالگرد استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و یزد هم به محل حادثه اعزام شده است.

رحیمی در خصوص علت این حادثه، مطرح کرد: طبق گزارش‌های اولیه علت خروج قطار مشهد به یزد از ریل، برخورد قطار با بیل میکانیکی بوده است.

اعزام 10 دستگاه آمبولانس به محل حادثه

مجتبی خالدی درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: در حال حاضر تیم هایی از اورژانس کشور و همچنین هلال احمر به منطقه اعزام شدند  و همچنین سه بالگرد اورژانس به همراه 10 آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

وی گفت: از 7 واگن 3 واگن از ریل خارج شد که متاسفانه در این حادثه  17نفر فوت کردند و حال 15 نفر نیز وخیم است و حدود 50 نفر نیز زخمی شدند.

پنج واگن‌ از ریل خارج شده است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در ساعت 5:30 صبح امروز  قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دو تیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر 50 محور طبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code