رضا حقی
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۹:۵۶ چاپ

گیل خبر/ رضا حقی: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان دکتر رحمانی هفته گذشته طی تماس تلفنی گفتند می خواهندجلسات مستمری با اهالی تئاتر گیلان داشته باشند تا در این جلسات آسیب شناسی تئاتر وراههای برو ن رفت از این وضعیت مورد بررسی قرار گیرد.
اسامی پیشنهادی از جمله نویسنده، کارگردان، بازیگر هم مطرح کردند. گفتم هدایت و چگونگی پیشبرد این جلسات مهم است اگر با موضوعی خاص و متمرکز جلو نرودنمی تواند منجر به خروجی شود.
در این جلسات افرادی مثل دکتر عموزاده می بایست حضور فعالی داشته باشند. در آن صورت میتوان خروجی مفید و به موقع را انتظار داشت.
ایشان علاوه بر اینکه تنها دکتری تخصصی تئاتر استان است جزو معدودافرادی است که می‌تواند موضوعات را به صورت متمرکز هدایت کند. با توجه به سابقه تدریس در دانشگاه می تواند موضوعات و مشکلات را بررسی، دسته بندی وبا توجه به زمان تعیین شده برنامه ریزی نماید.
اکثر ما کاری را که طی چند ین جلسه انجام بدهیم ایشان می تواند با یک جلسه نظرات را جمع بندی کند.
کما اینکه در زمینه اجرایی باید افراد دیگری وارد شوند. هر کدام از ما نقاط مثبت ومنفی داریم.مهم این است که از نکات مثبت افراد در یک کار گروهی بهره ببریم. وازهرکسی در جای خودش استفاده بهینه داشته باشیم.
دکتر رحمانی را در مراسم تدفین دکتر عمو زاده دیدم گفت چند روز پیش دکتر پیش من آمده بود بدون اینکه من مسله را با ایشان مطرح کنم ایشان آسیب شناسی تئاتر گیلان را به صورت مکتوب آماده کرده بود. طی صحبتی ایشان قول دادند تا هفته آینده نظرات خودشان را برای برون رفت از وضعیت موجود را نیز پیشنهاد بدهد.
بارها در جلسات گروهی طولانی که با دوستان تئاتری داشتیم آخر جلسه به دکتر می گفتم در غالب چند جمله بگوید ما در این جلسه چه گفتیم وبعد همان چند جمله کوتاه را صور تجلسه می کردیم.
دکتر عمو زاده چند کار دیگر نا تمام نیز داشت چند ماهی می شد گفته بود چندین موضوع از شاهنامه را به هنرمندی داده تا هفت پرده از این موضوع ها را نقاشی کند .عکس نقاشیها را برایم فرستاد.چند جلسه با هم صحبت کردیم تا به نوعی از اجرا از نقالی برسد.قرار بود از ماه دیگر اجرا شود.
قرار بود با بهزاد دو گوهرانی نمایشی براساس تاتر کاتا کالی اجرا کنند.
قرار بود با موسی علیجانی در یک کار موزیکال همکاری داشته باشیم.
قرار بود....
این طرحها بر زمین ماندند.
جایش خالی است.