دادستان مرکز گیلان از برخورد قاطع دستگاه قضایی با مافیای ساخت و سازهای غیر مجاز در رشت خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، تخریب تعدادی از ساختمان هایی که بدون اخذ مجوز های قانونی در شهر رشت احداث شده بود باصدور رای تخریب کمیسیون ماده صد شهرداری با حضور سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان، شهردار رشت و تعدادی از مدیران شهرداری رشت انجام شد.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه تعدادی از سازندگان آپارتمان بدون اخذ مجوز و نظارت قانونی که به صورت باندی وزدوبندهای غیرقانونی در سطح شهر رشت فعالیت می کنند و ساختمان هایی را در زمین های نسقی بدون کاربری یا کاربری مغایر احداث می کنند اظهار داشت: اغلب این ساختمان ها بدون نظارت و اخذ مجوزهای قانونی و به صورت غیر ایمن و برخلاف اصول فنی و بهداشتی و شهرسازی ساخته شده اند و باید هر چه زودتر آراء تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ در مورد آنان اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه به سازندگان چنین بناهایی بارها توسط شهرداری اخطار داده شده است تصریح کرد: این افراد بدون توجه به هشدار شهرداری ها و نهادهای مسئول و در برخی موارد با چشم پوشی تخلفات از سوی عوامل ناظر معمولا به صورت شبانه اقدام به بتن ریزی نموده و بدون توجه به نکات ایمنی و استانداردهای ساخت ساختمان، فعالیت می نمایند.

فلاح میری با اشاره به تخریب ساختمان متروپل در شهر آبادان و فاجعه انسانی که در این منطقه رخ داد گفت: ساختمان هایی که بدون اخذ پروانه و مجوزهای قانونی ساخته می شوند ایستایی و استحکام لازم را نداشته و آیین نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان در آن رعایت نمی شود.

وی با توجه تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در حادثه متروپل و نقش مهندسین ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز اظهار داشت: در چنین ساختمان هایی که بدون مجوز احداث می شوند مهندس ناظر حضور ندارد و فاصله تیرها و محاسبات ساختمان سازی در آن لحاظ نشده است.

دادستان مرکز استان در پایان با اخطار به تمام سازندگان متخلف و رصد اقدامات آنان در تمام ساعات شبانه روز به شهروندان توصیه کرد قبل از خرید آپارتمان از شهرداری‌ها استعلام گرفته تا از وضعیت استحکام و مجوزهای قانونی ساخت آن بنا مطلع شوند.