نشست مسئولان دستگاه قضایی و مدیران ارشد استانی در راستای رفع موانع ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در سازمان یونسکو به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در شهر ماسوله صبح امروز برگزار شد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست مسئولان دستگاه قضایی و مدیران ارشد استانی در راستای رفع موانع ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در سازمان یونسکو به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در شهر ماسوله صبح امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه در سازمان جهانی یونسکو بر اساس مقررات بین المللی یکی از آثار کشور ها ثبت جهانی می شود و شهر تاریخی ماسوله یکی از شهر های منتخب تاریخی جهت ثبت شدن در این سازمان است اظهار داشت: موانع 15 گانه ای موجب عدم ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله شده است که باید هرچه زودتر و با عزم جدی و راسخ مدیران محلی و استانی مرتفع شود.

رئیس شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی نیز از تلاش های مدیران محلی در جهت ثبت این شهردر یونسکو حمایت کرده و در صورتی که با ترک فعل و اهمال مدیران این فرصت از استان گیلان سلب شود، برای مسئولان متخلف پرونده قضایی تشکیل شده و در چارچوب قانونی با آنان برخورد می شود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز که در این بازدید حضور داشت شهر تاریخی ماسوله  را شاهکار اندیشه ورزی و خرد ورزی پیشینیان دانست و گفت: ثبت شهر ماسوله در توسعه اقتصاد پایدار منطقه تاثیر گذار است و حسب دستور رئیس کل دادگستری استان باید این موانع هرچه زودتر و سریع تر در بازه زمانی مشخص شده و قبل از بازرسی کارشناسان یونسکو مرتفع شود.

در ادامه این نشست رئیس کل دادگستری استان از موزه و همچنین آستان امام زاده عون بن محمد بن علی (علیه السلام)، مسجد جامع تاریخی شهر، اقامتگاه و آسیاب سنتی بازدید کرد.