گیل خبر/ به نقل از صدا و سیما، سیزدهمین اجلاس بین‌المللی «روسیه و جهان اسلام» و نیز نمایشگاه محصولات حلال، با حضور ایران و ۵۵ کشور اسلامی به میزبانی شهر کازان روسیه برگزار شد.

شهر کازان در جمهوری مسلمان‌نشین تاتارستان امسال در حالی برای سیزدهمین بار میزبان اجلاس بین‌المللی «روسیه و جهان اسلام» و نیز نمایشگاه محصولات حلال بود که جمهوری اسلامی ایران نسبت به دوره‌های گذشته حضوری فعال‌ داشت.
در حالیکه هیات‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی ۵۵ کشور اسلامی در اجلاس و نمایشگاه امسال شرکت کرده بودند، اعضای هیات سیاسی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور در نشست‌های تخصصی و نیز مذاکره با مقامات سیاسی و اقتصادی روسیه و جمهوری تاتارستان در حاشیه این مراسم، راههای توسعه و تقویت همکاری‌های پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی را بررسی کردند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و چهار نماینده مجلس شورای اسلامی، از جمله حسین حاتمی، ابوالفضل عمویی، حسن محمدیاری و کیومرث سرمدی واله، و احمدوند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، اعضای هیات سیاسی، پارلمانی و فرهنگی کشورمان در اجلاس امسال بودند.

همچنین در پاویون جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های صنایع غذایی کشورمان با عرضه محصولات با کیفیت ایرانی، نظر بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب کردند.

میربیزنس بانک، متعلق به بانک ملی ایران نیز در یکی از بزرگترین غرفه‌های نمایشگاه، خدمات مالی و بانکی خود را برای تسهیل تجارت بین ایران با روسیه و کشورهای اسلامی عرضه کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code