مدیر کل صمت گیلان در نشست با مجمع نمایندگان استان:
۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۱۷:۵۵ چاپ
ساماندهی و رفع مشکلات شهر صنعتی رشت در اولویت است

مدیرکل صمت گیلان در نشست با برخی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در محل مجمع نمایندگان،گفت: ساماندهی و رفع مشکلات شهر صنعتی رشت در اولویت است و با توجه به جغرافیای گیلان، استقرار صنایع هایتک و دانش بنیان بیشتر مدنظر است.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در نشست با اعضای پرتلاش مجمع نمایندگان استان، به ارائه گزارش فعالیت ها و اقدامات و اهم برنامه های پیش رو در حوزه تولید و تجارت استان پرداخت و اظهار داشت: در التهابات اخیر فضای بازار؛ ناشی از اصلاح نظام پرداخت یارانه ها و ارز ترجیحی کالاها، به همت و همراهی کسبه و بازاریان و همچنین نظارت های شبانه روزی، جزء استانهای مطلوب کشور در آرامش و تعادل بازار بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه با استفاده از تمام ظرفیت ها، سعی در تامین ارزاق عمومی در استان شد، گفت: به لطف خدا با همکاری جهاد کشاورزی/ تعزیرات/ بسیج اصناف و نهادهای نظارتی؛ اقلام پرمصرف اساسی مردم به موقع تامین شد و ذخایر مطلوبی هم برای استان در این زمینه برای رفع نگرانی انجام شد وچالش شدیدی در استان نداشتیم.

وی در بخش دیگری از گزارش عملکرد خود به لزوم احیای شرکت صنایع پوشش، همزمان با ایحاد شهرک نساجی بزرگ؛ سخن گفت و تشریح کرد: بخشی از خطوط شرکت صنایع پوشش در حال راه اندازی می باشد و پیشنهاد داریم که مابقی اراضی آن نیز به شهرک نساجی بزرگی در شمال کشور تبدیل شود تا اشتغال فراوان و اقتصاد پایداری را به وجود آورد.

تیمور پورحیدری از ساماندهی و بهبود وضعیت شهر صنعتی(مستقر در لاکان رشت) به عنوان یکی از ضرورت های حوزه تولید یاد کرد و گفت: در جهت رفع مشکلات و آسیب های این شهر صنعتی بزرگ استان که به عنوان یکی از چهار شهر صنعتی کشور است، برنامه‌هایی در دستور کار داریم تا این ظرفیت زیرساختی را برای جذب سرمایه گذاری به نحو مطلوب و شایسته ارتقا دهیم.

مدیرکل صمت گیلان تعیین تکلیف ۱۲۰ واحد تملک شده توسط بانک ها و سایر نهادها را از رئوس برنامه‌های این اداره کل دانست و تاکید کرد: در این زمینه تاکنون دو جلسه ستاد احیای واحدهای راکد و تعطیل در محل استانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شده که برای رسیدگی بیش از ۳۰ واحد صنعتی در مجموع تصمیماتی اتخاذ شده است که به شدت پیگیر احیاء و راه اندازی آنها در نقاط مختلف استان هستیم.

تیمور پورحیدری بهره مندی از ظرفیت قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را فرصتی ارزشمند جهت پویایی و پیشبرد اهداف حوزه تولید و تجارت برشمرد و تصریح کرد: قطعاً پیگیری های نمایندگان خدوم مردم شریف استان در سطح ملی ما را در انجام تکالیف مان به مراتب مصمم‌تر می نماید و این همراهی در رفع مشکلات و آسیب های استان، جای تقدیر و تشکر دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code