مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت و تسویه کامل کسورات حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق در سه مرحله طی ماه جاری خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش ایمنا ، «علی خدامی» اظهار کرد: حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق شامل دو بخش مجزا است.

وی افزود: یک بخش آن مربوط به «خالص پرداخت حقوق» است که به حساب بازنشستگان واریز می‌شود و دیگری مربوط به «تعهدات دستگاه‌های اجرایی یا همان «کسورات حقوق» است که به حساب دستگاه واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: به طور معمول کسورات بازنشستگان شامل اقساط وام، صندوق قرض‌الحسنه محل اشتغال، بیمه دستگاه و غیره است که میزان کسری آن ماهانه مشخص شده و پس از تأمین مالی به حساب دستگاه واریز می‌شود.

وی در این باره گفت: منابع مالی مربوط به پرداخت کسورات حقوق با منابع مالی خالص حقوق متفاوت بوده و این‌گونه نیست که ابتدا کسورات افراد از حقوق‌شان کسر شده و در جایی ذخیره شود و پس از مدتی به دستگاه واریز شود؛ به همین دلیل نیز به طور معمول بین پرداخت حقوق یک ماه با پرداخت کسورات آن ماه فاصله زمانی به‌وجود می‌آید.

خدامی با بیان اینکه «پرداخت کسورات حقوق بازنشستگان پس از تأمین منابع مالی لازم صورت می‌گیرد»، گفت: بر همین اساس، کسورات مربوط به حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران ۲۵ استان کشور در هجدهم اردیبهشت‌ماه، استان‌های گیلان و مازندران در بیستم اردیبهشت و چهار استان تهران، اصفهان، خراسان‌رضوی و فارس نیز روز گذشته (بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه) به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز شده است.

به گفته وی، پرداخت کسورات بازنشستگان به دستگاه‌های اجرایی محل اشتغال، به طور معمول چند روز پس از واریز حقوق بازنشستگان انجام می‌شود.

با پرداخت سه مرحله‌ای کسورات بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، تمام کسورات فروردین ماه این افراد تسویه شده و کسورات حقوق اردیبهشت ماه نیز متناسب با نقدینگی، بعد از پرداخت حقوق ماه جاری در خردادماه عملیاتی خواهد شد.