طرح نظارت و بازرسی مراکز عرضه(طرح طاها) به منظور کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد در سطح بازار استان انجام می گردد.

گیل خبر/ جلوگیری از آسیب های مالی و جانی مصرف کنندکان و نیز حمایت از تولیدات با کیفیت و درنتیجه نا امن کردن بازار برای افراد فرصت طلب و سودجو از جمله اهداف این طرح است.

بر این اساس صبح امروز طی گشت مشترک کارشناسان اداره کل استاندارد گیلان و بازرسان تعزیرات حکومتی استان از مراکز عرضه انواع فرآورده های روغن موتور و مایع ترمز خودرو (مشمول استاندارد اجباری) ضمن بازرسی از واحدهای صنفی شهر رشت متاسفانه ۲ مورد مایع ترمز DOT3 و DOT4 تقلبی که از نام تجاری یکی از تولیدکنندگان معتبر استانی سو استفاده شده بود را کشف و پس از توقیف، مدارک و مستندات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

به همه همشهریان و مصرف کنندگان عزیز توصیه میشود ضمن حساسیت و توجه به دارا بودن نشان استاندارد محصولات، با ارسال کد ده رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده ها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه و مشخصات دیگر کالا اطلاع حاصل نمایند.
 همچنین در صورت شکایت از کیفیت کالاهای تولیدی دارای نشان استاندارد با شماره تلفن ۱۵۱۷ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت نموده، بدیهی است شکایت واصله بررسی و نتیجه به نحو مقتضی به شاکی اعلام خواهد شد.