تشکیل قرارگاه مقابله با احتکار در گیلان

گیل خبر/ سرهنگ الیاس کوثری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بسیج مستضعفین استان گیلان با تعزیرات حکومتی جهت مقابله با تخلفات اقتصادی در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دولت در اقتصاد کشور در حال جراحی بزرگ است، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی در راه تحقق این امر باید پای کار بوده و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
وی با اشاره به اهمیت طرح مردمی سازی یارانه در توزیع عادلانه ثروت در کشور گفت: اقدام دولت در جهت حرف ارز ترجیحی بسیار مهم بوده است به طوری که تمام کارشناسان اقتصادی به درست بودن این طرح اذعان دارند.
جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر عدم وجود کمبود کالا در این استان بیان کرد: بدون شک انجام طرح مردمی سازی یارانه مشکلاتی را در بازار توسط سودجویان ایجاد می‌کند که باید این افراد شناسایی و با آنان برخورد جدی شود.
کوثری، از تشکیل قرارگاه مقابله با احتکار در استان گیلان خبر داد و گفت:تشکیل فرارگاه مقابله با احتکار در هر استان توسط بسیج و سپاه باید تشکیل شود هر چند در روزهای گذشته اقدامات خوبی در راستای مقابله با احتکار در گیلان انجام شده و این روند ادامه دار است.
وی نقش بسیج در مقابله با احتکار کالا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد:سپاه و بسیج در بطن جامعه بوده و از همه امکانات خود در راستای مقابله با احتکار کالا استفاده می‌کنند زیرا گران‌فروشی و احتکار اعلان جنگ با مردم است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مجموعه دولت هدفش از اصلاح نظام اقتصادی، مردمی‌سازی یارانه است، اظهار کرد: دولت مردمی‌سازی توزیع یارانه‌ها به یاری نیازمندان و مردم آمده و  در راه انجام این طرح ملی و مهم از همه امکاناتش استفاده می‌کند.
مرتضی امینی با اشاره به نقش اجرای طرح مردمی سازی یارانه در کاهش قاچاق کالا و کالاهای اساسی در کشور گفت: محصولات مختلفی از جمله آرد در مرزهای کشور چندین برابر داخل کشور به فروش می‌رسید ولی با اصلاح قانون هدف‌مند کردن یارانه‌ها از انجام این کار جلوگیری شده است.
وی نقش رسانه در تبیین قانون مردمی سازی یارانه را بسیار مهم دانست و بیان کرد:  رسانه‌ها باید قانون دولت در مردمی سازی یارانه را برای مردم تبیین کنند زیرا بسیار می‌تواند مثمر ثمر بوده و به ایجاد آرامش در کشور کمک می‌کند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان با تاکید ّبر اینکه مسوولان اجرایی و قضایی استان در اجرای این طرح در کنار مردم عزیز بوده و بر فرآیند تامین توزیع کالا و نظارت و برخورد با تخلفات احتمالی حضور شبانه روزی دارند
امینی، هرگونه افزایش کالا بدون مجوز ستاد تنظیم بازار  و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان را غیر قانونی دانست و افزود: در تولید و توزیع چهار قلم کالا هیچ مشکلی وجود نداشته، لذا افزایش کالا باید با تصمیم ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باشد در غیر این صورت با آن واحد  برخورد می‌شود.
وی با اشاره به رتبه بالای گیلان در حوزه نظارت بر بازار در کشور گفت: گیلان در بحث نظارت بر توزیع کالا و مقابله با احتکار رتبه بالایی در کشور را دارد که نشان دهنده اقدامات موثر در این استان به جهت ایجاد آرامش و کاهش التهاب در بازار است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان با انتقاد از تعطیلی برخی از نانوایی‌ها در استان گیلان بیان کرد:نان جز ارزاق مهم مردم است ولی در برخی از شهرستان‌ها با شلوغی نانوایی و بعضا تعطیلی مواجه هستیم که باید از این اقدام توسط دستگاههایی مسئول جلوگیری شود.
امینی با اشاره به برخورد قاطع با محتکرین توسط تعزیرات حکومتی گفت:، با توجه به افزایش اختیارات و مجازات ها در سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به برخورد قاطع با متخلفین اقتصادی با همکاری دستگاه قضایی اقدام خواهد گردید.