نماینده مردم رشت در مجلس درخصوص فضای انتخابات ریاست مجلس عنوان کرد که فریدون عباسی، الیاس نادران و محمدباقر قالیباف به صحنه این انتخابات آمده‌اند ولی رقابت اصلی میان نادران و قالیباف است. از سوی دیگر هم نمایندگان در رای دادن محافظه‌کارانه عمل می‌کنند و رای خود را افشا نمی‌کنند.

گیل خبر/ به نقل از انتخاب؛ جبار کوچکی‌نژاد درباره انتخابات ریاست مجلس، مطرح کرد: «انتخابات ریاست مجلس که هر سال برگزار می‌شود و شرایط خاص خودش را هم دارد. در درجه اول نمایندگان بسیار در عملکردها دقت و بررسی می‌کنند. برای انتخابات ریاست مجلس، آقایان فریدون عباسی نماینده کازرون، الیاس نادران و محمدباقر قالیباف به میدان آمده‌اند. رقابت بین آقای نادران و قالیباف بیشتر است حال اینکه رای نمایندگان به چه شکلی می‌شود را باید صبر کنیم.»

وی تاکید کرد: «در فضای فعلی به نظر می‌رسد که آقای قالیباف نسبت به آقای نادران دست بالاتر را دارند ولی نمایندگان در رای دادن ملاحظات ویژه‌ای می‌کنند. از این رو باید ببینیم که در هفته پیش رو چه تحولاتی رخ می‌دهد.»

کوچکی‌نژاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مسائلی مانند ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه تاثیری در آرای نمایندگان دارد یا خیر، عنوان کرد: «بله، به هر حال هر عملکردی، چه مثبت و چه منفی در رای نمایندگان تاثیر دارد. ولی باید در نظر داشت که اصولا نمایندگان محافظه‌کارانه رای می‌دهند و رای خود را افشا نمی‌کنند.»