همزمان با تولد نقاش بهشت؛
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۲۰:۰۴ چاپ
آثار حسین محجوبی در استند های شهری لاهیجان نصب شد

شهردار لاهیجان گفت: همزمان با نود و دومین سال تولد استاد حسین محجوبی، شهر لاهیجان گالری بزرگ آثار نقاشی این چهره ماندگار شد.

گیل خبر/ به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، رضا زنده دل در گفت و گویی افزود: شهرداری لاهیجان به منظور معرفی گزیده آثار استاد حسین محجوبی نقاش برجسته معاصر کشورمان که اهل لاهیجان می باشد، اقدام به نمایش آثار این هنرمند توانای لاهیجان بر روی تمام استند های شهر لاهیجان کرده است.

وی اضافه کرد: این آثار با عنوان «یک شهر، یک گالری» در معرض دید علاقمندان هنر در سطح شهر قرار گرفته و دوستداران استاد حسین محجوبی می توانند از آثار ایشان در یک گالری به وسعت شهر لاهیجان که زادگاه این هنرمند توانا می باشد بازدید نمایند.
زنده دل افزود: لاهیجان شهری با پیشینه پربار فرهنگی می باشد و مدیریت شهری لاهیجان با هدف معرفی بزرگان فرهنگی اقدام به برپایی یک گالری به وسعت شهر نموده تا آثار یکی از هنرمندان مطرح این شهر را در معرض دید شهروندان قرار دهد و از سویی نسل جوان را برای شناسایی مفاخر شهر خود تشویق و ترغیب نماید.
حسین محجوبی ، نقاش، معمار و طراح بسیاری از پارک‌های ایران از جمله پارک ساعی تهران بوده و در 24 اردیبهشت سال 1309 شمسی در لاهیجان متولد شده و آثار او شهرت جهانی دارد.