گیل خبر/ سرویس استانی- «سیدحبیب راضی» نامی است که این روزها به عنوان گزینه اصلی اسدالله عباسی، استاندار گیلان برای معرفی به عنوان «معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان» شنیده می‌شود.

راضی که مقطع ابتدایی را در شال خلخال و مقطع راهنمایی و دبیرستان را در ماسال گذرانده، لیسانس علوم اجتماعی-برنامه ریزی خود را از دانشگاه علامه طباطبایی تهران دریافت کرده است.

با نگاهی به سوابق و تحصیلات افرادی که در گذشته عهده دار مسئولیت معاونت امور عمرانی استانداری گیلان بودند همچون مرحوم مهندس قهرمانی، دهقان علیزاده، مرحوم جهانبخش، آقاجان زاده، اوسط مقدم و... در می‌یابیم که این برای اولین بار در تاریخ مدیریتی قبل وبعداز انقلاب گیلان است که فردی بدون داشتن تحصیلات عمرانی، معاون عمرانی استاندار گیلان می‌شود!

جای تعجب است که چگونه استاندار گیلان با توجه به اهمیت این جایگاه و با وجود افرادی با تحصیلات و کارایی لازم برای این مسئولیت، دست به چنین ساختارشکنی‌ای زده است و در پی انتصاب حبیب راضی به این سمت است.

از دیگر نکات مورد نقد آن است که در کارنامه حبیب راضی سوابق اجرایی و میدانی خاصی دیده نمی‌شود و تنها سوابق ستادی و غیرعملیاتی در پرونده‌اش دیده می‌شود که این نیز یک ضعف دیگر برای تصدی معاونت عمرانی استانداری است.

در حالی که تاکیدات ویژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری نسبت به جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان در سطح مدیران مطرح می‌شود، استاندار گیلان دست بر روی کسی گذاشته است که سی‌امین سال خدمت خود را سپری می‌کند و در آستانه بازنشستگی است وشاید انگیزه لازمی را هم برای مدیریت دراین جایگاه رانداشته باشد.

اگرچه کارشناسی ارشد جغرافیا-برنامه ریزی روستایی و دکتری تخصصی جغرافیای انسانی از دانشگاه آزاد نیز در سوابق تحصیلی راضی و مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دیده می‌شود، اما معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان جایگاهی است که به یک مهندس عمران با سوابق اجرایی نیاز دارد.

باید منتظر ماند و دید که آیا در روزهای آتی، اسدالله عباسی طی حکمی، سید حبیب راضی را جایگزین عباس صابر در این سمت خواهد کرد یا به گزینه‌های بهتری خواهد اندیشید؟
انتظار می‌رود در گفتگوی تلویزیونی امشب استاندار گیلان، شفاف سازی در رابطه با انتصابات وی صورت گیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code