فرمانده سپاه قدس گیلان:بسیاری از مشکلات گیلان حاصل بوروکراسی و مشکلات اداری است

گیل خبر/ سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان عصر امروز در رزمایش جهادگران فاطمی در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه کار جهادی باید برای جلب رضایت پروردگار باشد، اظهار کرد: کار جهادی زحمت بسیار سخت و فراوانی دارد لذا اگر این کار برای جلب رضایت پروردگار نباشد به سر منزل مقصود نخواهد رسید.
سردار محمد عبدالله پور با اشاره به دلایل بروز بسیاری از مشکلات در کشور گفت: بسیاری از مشکلات گیلان حاصل بوروکراسی و مشکلات اداری است به‌طوری برای ایجاد سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات باید مراحل زیادی طی شود.
وی برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی را یک کار ارزشمند در جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: در این رزمایش ۸۰۰ گروه جهادی از سه هزار و ۵۰۰ گرنه جهادی شرکت دارند که اقدامات بسیار خوبی هم اتخاذ شده است.
فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اختصاص وام‌های قرض الحسنه به افراد نیازمند و جویای کار بیان کرد:  وام‌های قرض الحسنه در حوزه آشغال بسیار خوب عمل کرده است لذا اگر این روند در این استان ادامه‌دار باشد بسیار به اقتصاد استان کمک می‌کند.
عبدالله پور با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج یار و یاور سپاه در توزیع بسته‌های معیشتی بوده‌ است، گفت: استان گیلان دو هزار و ۷۱۶ پایگاه مقاومت دارد که در روزهای پنجشنبه و جمعه پنج‌ الی ۱۹ هزار بسته معیشتی توسط این پایگاه‌ها در بین نیازمندان توزیع می‌شود.
وی توزیع بسته‌های معیشتی را فقط شامل اقلام اساسی ندانست و افزود: توزیع ۲۰‌‌هزار لوازم تحصیلی و الکترونیکی، تهیه ۹ هزار لوازم تحریریه، دو هزار راس گوسفند، تهیه یک میلیون پرس غذای گرم و اهدا جهیزیه از جمله اقدامات سپاه قدس گیلان و بسیجیان و خیرین در این مدت بوده است.
فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ادامه‌دار بودن تهیه بسته‌های معیشتی در گیلان بیان کرد: به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان امروز هشت هزار بسته و ۵۰ جهیزیه کامل به نوعروسان و دامادمان گیلانی تهیه و به نیازمندان تحویل داده خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج سازندگی یکی از اقشار مهم در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در ۲۲ سال از طول عمر خود خدمات ارزنده‌ای در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان انجام داده است و این روند ادامه‌دار است.
سرهنگ احمد ابراهیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهارسال گذشته توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: امروز به همت جهادگران در چهار سال گذشته اقدامات خوبی از جمله ساخت مسکن محرومین و آب رسانی به مناطق محروم و روستایی انجام شده است.
وی از ثبت بیش از سه هزار گروه جهادی در سامانه اطلس خبر داد و افزود: بر اساس آمار امروز سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی از همه اقشار و تخصص‌ها ثبت شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نقش بسیج در حل مشکلات کشور را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: گروه‌های جهادی در استان گیلان همواره نقش مهمی در حل مشکلات و بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی مثل کرونا داشته و در طی این مدت سه هزار و ۵۰۰ گرنه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی و از همه اقشار بسیج ثبت شده است.
ابراهیمی با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت نخبگانی، علمی و تخصصی بسیج در سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: بسیج دارای ظرفیت نخبگانی و علمی بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف است که اگر از آن در راستای حل بحران‌های مختلف استفاده شود می‌توان به موفقیت‌های فراوان رسید.
وی با اشاره به آغاز رزمایش جهادگران فاطمی در کل کشور گفت: این رزمایش به مدت زمان ۱۰ روز به کار خود در سرتاسر کشور ادامه داده و در این مدت مردم با اقدامات بسیج سازندگی آشنا خواهند شد.
به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در این گیلان هشت هزار و ۹۶۰ جهادگر در غالب ۸۰۰ گروه جهادی در این استان فعالیت دارند.
ابراهیمی با قدردانی از همراهی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران در خصوص رفع محرومیت در کشور افزود: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه همواره یار و یاور بسیج سازندگی بوده است که نمونه بارز آن اهدا جهیزیه به نوعروس و داماوان نیازمند، توزیع ۷۵۰ هزار بسته معیشتی در گیلان در دو سال گذشته، ساخت دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین و ۲۵ کیلومتر آبرسانی به مناطق روستایی و محروم از جمله این اقدامات بوده است.