امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم نباید در بیان مطالبات به حق خود اجازه سوء استفاده به دشمنان را بدهند، گفت: دستگاه قضا با محتکران قاطعانه برخورد کند.

گیل خبر/ به گزارش مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به شکل گیری کاپیتالیسم غربی به رهبری آمریکا و کمونیسم شرقی به رهبری شوروی بعد از جنگ جهانی دوم، اظهار کرد: با فروپاشی شوروی آمریکا برای حفظ قدرت خود اقدام به ایجاد پایگاه‌ها در نقاط مختلف جهان کرد.

وی در ادامه به جنگ روسیه و اوکراین اشاره و با بیان اینکه امروز آمریکا با افول قدرت دیگر نمی‌تواند همانند گذشته در معادلات سیاسی نقش آفرین باشد، گفت: به گفته کارشناسان آمریکایی این کشور امروز بزرگترین بدهکار در جهان محسوب شده و دیگر قدرت گذشته را ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: با افول تدریجی آمریکا بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک قدرت و معادلات تجاری و سیاسی به نفع ایران، روسیه، چین و هند خواهیم بود.

برای قضاوت دولت تنها به یک حوزه اتکا نشود

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه و با تأکید بر اینکه در اظهار نظرهای برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده دشمنان باید دقت شود، تصریح کرد: دولت کشور را با ویرانی‌های بسیاری تحویل گرفت همان ابتدا نیز تذکر داده شد که نباید وعده حل مشکلات در عرض سه ماه داده شود.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر اینکه وضعیت کشور را باید در همه ابعاد و حوزه تحلیل و بررسی کرد و تنها به حوزه اقتصاد نباید توجه شود، گفت: در ماه‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های فراوانی در حوزه‌های علمی، امنیتی، نوآوری انجام شده و توجه صرف به یک حوزه برای ارزیابی عملکرد قضاوت درستی نیست.

وی با اشاره به حضور برخی عناصر و افراد منفعت طلب در بخش‌های اقتصادی کشور، بیان کرد: هنوز در مدیریت‌های میانی کشور افرادی با تفکر دولت قبلی فعالیت می‌کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه باید نظارت‌ها تشدید و از مردم نیز کمک گرفته شود، ادامه داد: حضور در بازار و بازدید مستمر از انبار کالا با جدیت باید در دستور کار باشد.

محتکران به مردم معرفی شوند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برخورد با کسانی که ارزاق عمومی مردم را احتکار می‌کنند باید یکی از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین باشد، تصریح کرد: دستگاه قضا با محتکران قاطعانه برخورد کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه محتکران به مردم معرفی شوند، ادامه داد: با افرادی که در بازار اخلال کرده و زمینه اذیت و آزار مردم را فراهم می‌کنند باید برخورد سخت شود.

وی با تاکید بر اینکه بیان مطالبات مردم باید به گونه‌ای باشد که نظام اسلامی خدشه وارد نشود، گفت: نباید اجازه سوءاستفاده به دشمنان داده شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اجتماع‌هایی که چهره نظام را سیاه می‌کند پسندیده نیست، اظهار کرد: نباید نظام به چالش کشیده شود و در برخورد با مدیران فاسد نیز باید به گونه‌ای عمل شود که چهره نظام سیاه نشود.