مدیرکل صمت گیلان در بازدید عصرگاهی از کارخانه تولید روغن صومعه سرا:
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۱۹:۰۷ چاپ
img 20220501 191221 393

گیل خبر/ مدیرکل صمت گیلان در حاشیه بازدید سرزده امروز غروب از کارخانه تولید روغن خوراکی در حومه شهرستان صومعه‌سرا گفت: بیش از ۳۴ تن روغن در دو بخش مصارف خانگی سرخ کردنی ؛ صنف و صنعت در این کارخانه تولید شده بود که از فردا در استان گیلان آماده پخش است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان تیمور پورحیدری در این بازدید سرزده از وجود انواع روغن خوراکی در کارخانجات گیلان خبر داد و گفت: اولویت نخست ما تامین روغن مصارف خانگی در بازار است و این کار سریعا در هر شرایطی باید انجام شود.

وی به تلاش شبانه روزی زنجیره تامین برای رساندن مواد اولیه و بطری پت ویژه انواع روغن های خوراکی اشاره کرد و اظهارداشت: با تأمین این اقلام، به تدریج از فردا بازار مصرف گیلان پر از روغن های خوراکی خواهد شد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

img 20220501 191221 393
پورحیدری همچنین از وجود بیش ۱۰۰ تن روغن سویا در کارخانه سبوس کندوج صومعه سرا سخن گفت و ادامه داد: علاوه بر بیش از ۱۴۵ تن روغن خام آفتابگردان نیز برای تولید انواع روغن سرخ کردنی در این کارخانه تامین شده است که تا هفته آینده با فعالیت شبانه‌روزی خطوط تولید این نوع روغن نیز در بازار عرضه خواهد شد.

وی اضافه نمود: علاوه بر این اقدامات، امروز در چلسه ستاد تنظیم بازار استان مصوب گردید ۳۰ درصد تولید کارخانه روغن گنجه رودبار برای مصارف خانوار در گیلان اختصاص داده شود.

مدیرکل صمت گیلان تاکید کرد: در شرایط بحرانی با هرگونه تخلف و عرضه خارج از شبکه این اقلام اساسی، بدون مماشات، بشدت برخورد خواهدشد. مردم شریف گیلان نیز در صورت مشاهده تخلفات و احتکار با شماره های ۱۲۴ این اداره کل و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی در ارتباط باشند تا از هرگونه سواستفاده ای جلوگیری شود.