از استاندار گیلان انتظار داشتیم در طول این هفته با حضور خود در کارخانجات و کارگاهها با اهدا شاخه گلی به کارگران ، بذر امید را در دل کارگران می کاشتند.


گیل خبر/ پرویز زعیمی فعال صنف کارگری در یادداشتی نوشت:

بنام خداوند بخشنده و مهربان
سخن کوتاه یک کارگر با مدیران فرهنگی استان گیلان خاصه مدیران اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان!!
به پایان هفته کار و کارگر نزدیک می شویم و در آستانه روز جهانی کار و کارگر قرار داریم،اما دریغ از نصب یک تابلو و بیلبوردهای شهری کلانشهر رشت با موضوع کار و کارگری ! درسال تولید،دانش بنیان،اشتغال آفرین، کارگری که حضرت امام راحل در اهمیت جایگاه کار و کارگر فرمودند: دو قشر از ملت ستون فقرات کشور و انقلابند ،یک قشر کارگر که با مجاهدات پیگیر خود قبل از انقلاب با اعتصابات دامنه دار خود انقلاب را به پیروزی رساندند و بعداز انقلاب هم آنها هستند که با کوشش خود و جهاد خود در راه اسلام این انقلاب را به پیش می برند و قشر دوم هم کشاورزانند.

از استاندار گیلان که عضو دولت انقلابی و عدالت‌خواه است انتظار داشتیم در طول این هفته با حضور خود در کارخانجات و کارگاهها با اهدا شاخه گلی به کارگران ، بذر امید را در دل کارگران می کاشتند ؟ آن امیدی که مقام معظم رهبری آن را منشأ همه حرکت و پیشرفت ها می دانند و همه را سفارش به این امید نمودن ؟ البته شاید برنامه شون را برای روز آخر گذاشتن!
اما معضل لاینحل جامعه کارگری که سالها است با آن دست و پنجه نرم می‌کند و گریبانگیر کارگران شده است ، معضل عدم امنیت شغلی می باشد، قرارداد های موقت و سفید امضاء که حاصل تفکر نظام سرمایه داری می باشد که متاسفانه جریان نفوذ توانسته این قانون را همچنان با گذشت بیش از ۲۴ سال حکم فرما نماید و برده داری نوین در جامعه کارگری حاکم شود، و کارگران هم حق اعتراض صنفی نداشته باشند و فرزندان کارگر از گفتن شغل پدر خویش خجل باشند!

اما با وجود تلاشهای فراوان از سوی تشکلات صنف کارگری طی این سالها در حذف این قانون آپارداید،ولی عزم جدی از سوی مسولین امر دیده نمیشود و کارگران در کشور ما از پایین ترین امنیت شغلی برخوردار هستند و این امر مهاجرت کارگران ایرانی به کشورهای همسایه و منطقه را در پی داشته ودارد. با وجود تغییرات ظاهری در دستمزد کارگران اما بقول وزیر کار:

دستمزد کارگران حداکثر ۳۶ درصد از هزینه یک خانوار معمولی را پوشش می دهد. یک کارگر باید با این تورم چهار سال کار کند و ریالی هم خرج نکند تا بتواند یک خودروی سواری پراید بخرد، مسکن که بماند تا آخر عمر هم کار کند نمی‌تواند صاحب مسکن شود!! در پایان اینجانب بعنوان عضو کوچک جامعه کارگری از ریاست محترم دیوان عدالت اداری کشور درخواست می نمایم که نسبت به دادنامه ۱۷۹ آن دیوان مصوب سال ۷۵ بازنگری فرمایند و دستور ابطال آن را صادر فرمایند، چنین آرای زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی که انقلاب مستضعفان و پابرهنگان است نه انقلاب سرمایه داران ، نیست!
روز کارگر گرامی باد.