فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی خبر داد که به ۱۰۰ منزل دستبرد زده بود و گفت: ارزش مجموع اموال مسروقه توسط این فرد بالغ‌بر هزار میلیارد ریال است.

گیل خبر/ به گزارش همشهری آنلاین، سردار محمدرضا میرحیدری، اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از منازل و وصول شکایت فراوان از سوی شهروندان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت، اما چون این سارق تک‌رو و بسیار حرفه‌ای بود و از خود هیچ اثری برجا نمی‌گذاشت دستگیری او نیز با مشکل همراه بود.

وی افزود: سرانجام همکاران من در پایگاه غرب پلیس آگاهی استان اصفهان با صدها نفر ساعت کار شبانه‌روزی و تخصصی این سارق را شناسایی و در یک عملیات کاملاً پیچیده و ضربتی وی را دستگیر کردند که در تحقیقات صورت گرفته به ۱۰۰ فقره سرقت منزل اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این سارق جوان تنها ۲۵ سال سن دارد، گفت: این فرد کوله‌ای را بر پشت خود گذاشته و با یک دوچرخه در محلات مختلف پرسه زنی می‌کرد و بعد از انتخاب سوژه‌های خود در فرصتی مناسب که منازل خالی از سکنه بودند با ترفندی خاص وارد منزل شده و بیشتر هم اشیای قیمتی و ارزشمند شامل طلاجات، سکه، نقره جات، وجه نقد و ارزهای خارجی را سرقت و آن‌ها را  داخل کوله‌پشتی خود گذاشته و به‌راحتی با همان دوچرخه‌ای که با آن به محل آمده بود از صحنه متواری می‌شده است.

 
فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف تعداد بی‌شماری طلاجات، سکه، نقره جات، وجه نقد و ارزهای خارجی در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان، ارزش مجموع اموال به سرقت رفته و مکشوفه از متهم  بالغ‌بر هزار میلیارد ریال است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به شناسایی تعدادی از مال‌باختگان و تحویل اموال مسروقه به آنان گفت: از شهروندانی که طی چند ماه گذشته منازل آن‌ها مورد دستبرد قرار گرفته می‌خواهم که برای پیگیری پرونده و شناسایی اموال مکشوفه به پایگاه غرب پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه کنند.

 
سردار میرحیدری، کوتاهی و کم‌توجهی مردم در حفظ و نگهداری اموال و دارایی‌های خود را زمینه‌ای برای موفقیت این‌گونه سارقان عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های خوبی در بانک‌ها فراهم شده و مردم می‌توانند اشیای با ارزش و طلاجات مازاد خود را در صندوق امانات بانک‌ها نگهداری کنند همچنین مردم می‌توانند برای پیشگیری از سرقت، منازل خود را به تجهیزات ایمنی نظیر دزدگیر، دوربین مداربسته و ...مجهز کرده و در مجتمع‌های مسکونی و محلات از نگهبانان مطمئن و وابسته به شرکت‌های انتظام استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان اصفهان از شهروندان خواست به تردد افراد غریبه در محلات و مجتمع‌های مسکونی خود حساس باشند و در صورت مشاهده چنین افرادی سریعاً موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مأموران پلیس اطلاع دهند و به‌راحتی اجازه ندهند افراد غریبه وارد محلات یا مجتمع‌های مسکونی آن‌ها شوند.