عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای میزان فطریه امسال بر اساس نظر مقام معظم رهبری برای قوت قالب گندم را۴۰هزار تومان و برای قوت قالب برنج را مبلغ ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

گیل خبر/ به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین فلاح زاده بعد از ظهر شنبه با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر اظهار داشت: یکی از واجبات روز عید فطر، پرداختن زکات فطره است که معمولاً با نزدیک شدن عید فطر روزه داران در خصوص میزان زکات فطره سوال می‌پرسند.

حجت الاسلام فلاح زاده بیان داشت: اصل زکات فطره را افراد خودشان می‌توانند از بین گندم، برنج، خرما و غیره انتخاب کنند و برای هر نفر می‌بایست ۳ کیلوگرم را به فقیر بپردازند.

عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای افزود: بر اساس نظر مقام معظم رهبری، اگر کسی برای پرداخت زکات فطره ۳ کیلوگرم گندم را انتخاب کند؛ قیمت آن ۴۰ هزار تومان و اگر برنج را انتخاب کند؛ قیمت آن ۱۵۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: سرپرست خانواده یعنی کسی که هزینه زندگی دیگران را می‌پردازند؛ زکات فطره خود و افرادی که تحت تکلف وی هستند و نان خور او حساب می‌شوند را باید بپردازد که بر این اساس اگر گندم برای زکات فطره انتخاب شود خانواده ۵ نفره مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و در صورت انتخاب برنج به عنوان زکات فطره مبلغ ۷۵۰ هزار تومان باید پرداخت شود.

رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی تاکید کرد: زکات فطره باید از شب عید تا ظهر روز عید پرداخت شود و توصیه شده که قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت شود و اگر این امر مقدور نشد می‌بایست مبلغ را کنار گذاشته شود و در اولین فرصت پرداخت کنند.