نماینده ولی فقیه در گیلان مبارزه نسل امروز فلسطین را متاثر از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز فلسطین مشکل همه دنیای بشریت است.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان و قدردانی حماسه آفرینی حضور با شکوه مردم مومن نمازگزار ایران به ویژه گیلان و رشت در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: شریک بودن در غم ظلم مسلمانان منشور امت اسلام است.

وی به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی غاصب از سال ۱۹۴۸ میلادی اشاره کرد و افزود: مسلمان باید فریادرس برادر مسلمان خود باشد و از مظلومان عالم فریادرسی کند.

مبارزه نسل امروز فلسطین متاثر از انقلاب اسلامی است

امام جمعه رشت با بیان اینکه مبارزه نسل امروز فلسطین متاثر از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امروز فلسطین مشکل همه دنیای بشریت است اما استکبار تلاش می کند گفتمان را جایگزین مقاومت کند.

آیت الله فلاحتی، درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و آگاهی و بصیرت ملت ایران را مانع از جایگزین کردن گفتمان به جای مقاومت دانست و بیان کرد: امروز گفتمان با کشورهای استکباری که خود را قیم ملل دیگر می دانند، پاسخ نمی دهد.

وی، جمهوری اسلامی ایران را آغازگر زندگی آرام و مسالمت آمیز در مجامع جهانی عنوان کرد و گفت: سیلی که امام رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری به استکبار زدند تا سال ها قدرت های سلطه گر توان سر بلند کردن ندارند.

نبرد مسلحانه تنها راه نجات فلسطین است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تنها راه نجات ملت فلسطین نبرد مسلمانه است، خاطرنشان کرد: تنها راهکاری که فلسطینیان بر آن وفاق جهانی دارند این است که نبرد مسلحانه را الگوی خود قرار دهند.

مسئولان تلاش کنند کارگران آسیب روحی و خانوادگی پیدا نکنند

آیت الله فلاحتی به ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر اشاره کرد و یادآور شد: به تمام متولیان، مدیران، مسئولان و کارفرمایان بخش های دولتی و خصوصی توصیه می کنم به فکر کارگر باشند.

وی با بیان اینکه یک بخش از تولید وابسته به وجود کارگر است، اظهار کرد: مسئولان و مدیران تلاش کنند کارگران آسیب روحی، روانی و خانوادگی پیدا نکنند.

ضرورت توجه همه جانبه به معلمان

امام جمعه رشت با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و تبریک روز معلم، افزود: معلمی شغل انبیاست و جایگاه والایی دارد بنابراین حرمت معلم بسیار مهم و ارزشمند است.

آیت الله فلاحتی، معلمی را جایگاه پیامبران دانست و تصریح کرد: معلم سمت پدری دارد و خدا از گستاخی نسبت به معلم نمی گذرد.

وی با تاکید بر توجه همه جانبه به معلمان، بیان کرد: مسئولان کاری نکنند که حرمت معلمان شکسته شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به کاهش نزولات آسمانی برای فصل زراعی سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ذخیره آب پشت سد منجیل نسبت به سال گذشته نصف شده و می طلبد مسئولان مصرف بهینه آب به کشاورزان را آموزش دهند.

آب سد سفیدرود روزهای آینده رهاسازی می شود

آیت الله فلاحتی از رهاسازی آب سد سفیدرود در روزهای آینده خبر داد و یادآور شد: با بهینه سازی آبیاری، آب در تمام مناطق گیلان رهاسازی شود.

تلاوت قرآن در فرزندان تاثیر معنوی دارد

وی با اشاره به حقوق تربیت فرزندان بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: در بستر نورانی و معنوی فرزندان در مسیر تربیت دینی قرار می گیرند و در این راستا تلاوت قرآن در آنها تاثیر معنوی دارد.