سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:روند کاهشی بیماران کرونایی همچنان در استان گیلان تداوم دارد و در حال حاضر ۱۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، فردین مهرابیان در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان اظهار داشت: 147 بیمار مبتلا به بیماری کرونا در حال حاضر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه 30 نفر از این تعداد به تازگی به آمار افزوده شدند گفت: 33 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند و 32 نفر از بیماران بدحال بوده و شرایط جسمانی مناسبی ندارند.

وی افزود: در مقایسه با روزهای گذشته آمار بیماران کرونایی بستری شده در دوم اردیبهشت 149 نفر، اول اردیبهشت 172 نفر و 31 فروردین 173 بود، بنابراین شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان نسبت به روز گذشته کاهش حدود یک درصدی دارد.

مهرابیان ابراز داشت: تداوم روند کاهشی مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل نوبت‌های واکسیناسیون توسط مردم استان است و امیدواریم مردم گیلان با مراجعه به پایگا‌ه‌های واکسیناسیون نسبت به تکمیل دز واکسن خود اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تصریح کرد: بیش از 450 پایگاه واکسیناسیون روزانه در سطح استان گیلان فعال است که از این تعداد بیش از 220 مرکز واکسیناسیون در شهرستان رشت آماده ارائه خدمت به هم‌استانیان هستند.