آیت الله فلاحتی در خطبه نمازجمعه رشت:
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۷:۱۴ چاپ

نماینده ولی فقیه در گیلان احداث کارخانه زباله سوز و کود آلی، پوشاندن زباله 100 متری سراوان و راه اندازی تصفیه خانه شیرابه های این پسماند را از خواسته های مردم استان عنوان کرد و گفت: پسماند سراوان تبدیل به ابر مشکل گیلان شده است.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان و همچنین تسلیت سالروز شهادت امیر مومنان امام علی علیه السلام اظهار کرد: از حضور آحاد مردم در مساجد در ماه مبارک رمضان قدردانی می کنم و از خدا می خواهیم برکتش را به این ملت نازل فرماید.

سپاه شجره طیبه است

وی با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام رحمه الله علیه در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، افزود: سپاه شجره طیبه و امید مردم مسلمان ایران و تمام اهالی مقاومت دنیا است ضمن اینکه مردم هیچگاه خدمات سپاه در عرصه های مختلف را فراموش نمی کنند.

عمل شنیع به آتش کشیدن قرآن محکوم است

امام جمعه رشت با محکومیت به آتش کشیدن قرآن توسط فردی نادان در کشور سوئد، بیان کرد: کتاب الهی قرآن برای ما ارزشمند بوده و دشمن با این عمل شنیع درصدد تحریک مسلمانان است.

آیت الله فلاحتی، اعلام مرجعیت فردی در عراق را معلول بی ثباتی در این کشور عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال اختلاف بین مسلمانان به ویژه شیعیان است اما مردم از چنین فردی اعلام برائت می کنند.

وی با اشاره به روز زمین پاک مصادف با دوم اردیبهشت ماه، تصریح کرد: گیلان زمین، آسمان و از همه مهم تر مردمی پاک دارد و توصیه می کنم در ابتدای ورودی شهر بنویسید به استان ۸ هزار شهید گلگون خوش آمدید.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش مسئولان در اجرای طرح های پاک کردن محیط از آلایندگی ها اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۴۰ سال است که زباله های سراوان روی هم انباشته شده و برای برطرف کردن این معضل همه باید کمک کنند.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه برطرف کردن معضل پسماند سراوان نیازمند فرهنگ سازی است، خاطرنشان کرد: روزانه یک هزار و ۱۰۰ تن پسماند در سراوان رشت دپو می شود و نیاز است محل جدیدی برای زباله ها ایجاد شود.

پسماند سراوان ابر مشکل گیلان است

وی، پسماند سراوان را ابر مشکل گیلان خواند و اظهار کرد: برای بیان مشکل نباید حرکتی کرد که موجب ایجاد فرصت طلبی دشمن شود بلکه معضل به صورت منطقی بیان شود.

امام جمعه رشت بر احداث سریع کارخانه زباله سوز در گیلان تاکید کرد و افزود: تبدیل پسماند به کود آلی، پوشاندن زباله انباشته شده ۱۰۰ متری سراوان و راه اندازی تصفیه خانه شیرابه های این پسماند از خواسته های مردم گیلان است زیرا پسماند سراوان تنها برای مردم این منطقه مشکل ساز نبوده و برای تمام مردم استان آسیب بسیار دارد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پسماند گیلان در سفر هیئت دولت به این استان، تصریح کرد: مسئولان ذی ربط برنامه هایی برای برطرف کردن معضل پسماند دارند که باید با کمک مردم عملیاتی شود.

وی به معضل حاشیه نشینی شهر رشت اشاره کرد و گفت: سال های گذشته حاشیه نشینی شهر رشت بیشتر شده و در این راستا شهرداری نباید از محله های محروم این شهر غفلت کند.

بستر نامناسب انسان را به انحراف می کشاند

نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون تربیت به عنوان حقوق فرزند نسبت به والدین در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: توجه به بسترها در تربیت مهم است بنابراین شرایطی که موجب تخریب فرهنگ جامعه می شود باید از بین برده شود زیرا بستر نامناسب انسان را به انحراف می کشاند.