استاندار در مقابل وزارت کشور؛
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۶:۰۵ چاپ
لنگرود همچنان بدون شهردار

گیل خبر/ بیش از 8 ماه از آغاز به کار شورای ششم لنگرود می‌گذرد اما آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای شهرداری این شهر، انتخابی درست و بدون حاشیه داشته باشند.

در حالی که در نخستین انتخاب، صلاحیت امیر صادقی که در تاریخ 17 مرداد به عنوان اولین شهردار منتخب شورای شهر لنگرود، به استانداری معرفی شده بود تایید نشد، شورا محمد نیکخواه را در 7 آبان ماه به عنوان دومین شهردار منتخب خود معرفی کرد اما این بار نیز صلاحیت شهردار منتخب تایید نشد. گفته می‌شود عدم تایید صلاحیت نیکخواه به دلیل تشخیص عدم توانایی و ناکافی بودن سوابق وی برای این مسئولیت از سوی وزارت کشور است. نیکخواه کارمند شهرداری منطقه ۲ تهران و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت شهری بوده و مدیریت دفتر فنی، مسئول اعتبارات و کنترل پروژه معاونت خدمات شهرى و مدیریت قرادادهای فنی و عمرانی در شهرداری منطقه ۲ تهران است.

پس از عدم تایید دومین شهردار منتخب، شورانشینان لنگرود به جای انتخاب گزینه بعدی، بر تاییدصلاحیت نیکخواه اصرار ورزیدند و درخواست تجدید نظر را ابتدا به هیات تطبیق فرمانداری لنگرود و سپس به شورای حل اختلاف در استانداری گیلان فرستادند.

فرمانداری لنگرود طی نامه‌ای پس از این درخواست، با بیان عدله، بر عدم تاییدصلاحیت نیکخواه تاکید کرد اما شنیده می‌شود در جلسه حل اختلاف، شخص اسدالله عباسی، استاندار گیلان اصرار ویژه‌ای برای تایید نیکخواه داشته و عملا با اینکه عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان گیلان است، در بدعتی نو و عجیب، در برابر نظر وزارت کشور مبنی بر عدم صلاحیت شهردار منتخب ایستاده و بر بلاتکلیفی شهرداری لنگرود در ماه‌های اخیر افزوده است.

اگر از نظر استاندار گیلان، محمد نیکخواه صلاحیت تصدی شهرداری لنگرود را دارد، از نهاد قضایی در لنگرود به عنوان مدعی العموم و از دادستان کل کشور انتظار می‌رود در این پرونده ورود کرده و با فرمانداری شهرستان لنگرود و وزارت کشور که چندین ماه جلوی انتصاب نهایی شهردار منتخب لنگرود را گرفتند و باعث خسارات مالی فراوانی به این شهر شدند، برخورد نماید.

باید منتظر ماند و دید که این کشاقوس چندین و چند ماهه در انتخاب شهردار لنگرود، در نهایت چه زمانی به پایان می‌رسد و شهر رنگ آرامش می‌بیند.