گیل خبر/ سردار محمد عبدالله‌پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه داشتن بیمه بسیار به حفظ آرامش جامعه در هنگام مواجه با بیماری کمک می‌کند، اظهار کرد: بیماران در هنگام مواجهه با بیماری فقط باید دغدغه درمان بیماری خود را داشته باشند زیرا انجام اینکار نمونه بارز عدالت اجتماعی در جامعه است.

وی با اشاره به انجام طرح همگانی بیمه سلامت اقشار کم برخوردار در استان گیلان گفت: یکی از مشکلات مردم گیلان به ویژه در مناطق روستایی عدم داشتن بیمه سلامت بوده است لذا و در راستای برقراری عدالت اجتماعی برای ۲۳ هزار و ۶۳ گیلانی کم برخوردار پوشش بیمه‌ای توسط بیمه سلامت استان در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان اجرای طرح بیمه همگانی در گیلان را بسیار مؤثر دانست و افزود: بر اساس آمار از مجموع بیش از ۶۲ هزار بیمه شده این طرح در کل کشور، ۳۷ درصد آن گیلانی هستند که نشان از استقبال بالای مردم این استان دارد.

به گفته عبدالله‌پور طرح پوشش همگانی بیمه سلامت رایگان با همکای نیروهای سپاه قدس گیلان و بسیج همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان گیلان آغاز شده‌است.

وی با تأکید بر ادامه‌دار بودن اجرای طرح پوشش همگانی بیمه سلامت در استان گیلان بیان کرد: طی اجرای این طرح تاکنون، ۴۳ هزار و ۶۲۵ نفر از افراد فاقد پوشش بیمه در استان گیلان شناسایی شده‌اند که از این تعداد پوشش بیمه درمان برای ۲۳ هزار و ۶۳ نفر برقرار شد و طبق اعلام بیمه سلامت برای باقی افراد نیز در حال انجام فرآیند اداری است.

فرمانده سپاه قدس گیلان بیمه شدن توسط بیمه سلامت را یکی از نیازهای اساسی مردم به ویژه افراد کم برخوردار دانست و تصریح کرد: طرح بیمه سلامت دارای فواید خوبی از جمله پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی از جمله داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و پوشش بیمه به میزان ۹۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات بستری است.