«جبار کوچکی‌نژاد» نماینده رشت در مجلس می‌گوید: «طراحان طرح جدید شفافیت عملا نمی‌خواهند شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان در این مجلس تصویب شود. به اعتقاد من، این اتفاق هم می‌افتد و طرح امروز در مجلس فعلی به بایگانی خواهد رفت.»

گیل خبر/ به نقل از همشهری آنلاین؛ در نشست امروز مجلس،طرح «شفافیت نظام تقنینی و سایر نهادها و موسسات و دستگاه‌ها» به جای طرح« شفافیت آرای نمایندگان» مطرح شد و با قید دو فوریت به تصویب رسید. اگرچه دو سوم بهارستان به نام شفافیت به این طرح رای دادند اما از همان زمان بررسی در صحن جمعی از نمایندگان ابراز گلایه کردند که طرح قبلی چرا و با چه هدفی از دستور کار خارج شده و طرح جدید چرا و چگونه به جای آن با قید دو فوریت مطرح شده است چنان که محمود احمدی بی غش ،‌نماینده شازند در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت :نمایندگان از رییس مجلس سوال کنند طرح قبلی چه شد ؟ چرا خلق الساعه این طرح را آوردند؟ مردم شماره تلفن ما را نمی خواهند مردم پشت پرده ها را میخواهند با مردم صادق باشیم.

در همین راستاحواشی مطرح شده درباره طرح  را با «جبار کوچکی‌نژاد»، نماینده رشت در مجلس در میان گذاشتیم و علت ابراز مخالفت ها و گلایه برخی نمایندگان از رئیس مجلس را جویا شدیم ، او درباره جلسه امروز گفت: «اتفاقی که امروز افتاد مانند همان اتفاقی بود که در مجلس دهم افتاد. در مجلس دهم هم طرح اولیه شفافیت مورد مخالفت تعدادی از افرادی که مخالف شفافیت بودند، قرار گرفت و عنوان شد که به جای اینکه فقط مجلس شفاف شود همه دستگاه‌ها و نهادها شفاف شوند! کاملا مشخص بود که چنین طرحی به نتیجه نخواهد رسید و همینطور هم شد و فقط در قالب طرح ماند.»

هیئت رئیسه مجلس تخلف کرد

کوچکی نژاد در گفتگو با همشهری آنلاین ادامه داد: «مجلس یازدهم با شعار شفافیت روی کار آمد و ما هم موافق شفافیت بودیم. بنابراین، طرح امضا شد و به کمیسیون آیین‌نامه داخلی رفت و کارهایش انجام شد اما در همین رفتن و برگشتن‌ها بود که هفته گذشته تعدادی از نمایندگان، طرحی دوفوریتی را تحت عنوان شفافیت همه قوا و نهادها که تقریبا اقتباس از طرح مجلس قبلی بود، مطرح کردند. این سنگ بزرگ‌تری بود و سنگ بزرگ هم نشانه نزدن است! درواقع، عملا با طرح امروز، طرح شفافیت مجلس به حاشیه خواهد رفت و عملیاتی نخواهدشد.»

نماینده رشت که از مخالفان طرح دوفوریتی  امروز مجلس است، افزود: «به اعتقاد من هیئت رئیسه امروز تخلف کرد چون کلیات طرح اولیه تصویب شده بود و در کمیسیون آیین‌نامه داخلی در حال بررسی و رفع ایرادات بود. طراحان طرح جدید دنبال بحث دیگری هستند. آنها امروز توپ را به زمین شورای نگهبان انداختند. درواقع آنها عملا نمی‌خواهند شفافیت برای نمایندگان در این مجلس تصویب شود. به اعتقاد من این اتفاق هم می‌افتد و طرح امروز در مجلس فعلی تصویب نخواهد شد، این طرح به شورای نگهبان خواهد رفت و آنها احتمالا ایراد خواهند گرفت!»

 کوچکی‌نژاد معتقد است: «در حالی که آقایان مدام وعده می‌دادند که طرح شفافیت به زودی تصویب می‌شود طرح امروز برای گول زدن جامعه تصویب شد و عملا طرح واقعی به بایگانی خواهد رفت و شفافیتی انجام نخواهد شد.»