گیل خبر/ روز گذشته گزارشی از سوی صداوسیما مازندران منتشر شده بود که نشان‌ میدهد مسئولین صداوسیما در این استان تا چه اندازه به مطالبات بحق مردم و محیط زیست استان خود توجه داشته و تا اجرایی شدن حکم توقف تخریب طبیعت در مازندران پیگیر موضوع بوده‌اند.

گزارشگر صداوسیمای مازندران حتی به قیمت برخورد نامناسب دست اندرکاران ساخت پتروشیمی میانکاله دست از تلاش بر نداشته و با پای دوربین آوردن مدیران کل منابع طبیعی و محیط زیست مازندران در نهایت موجب ورود دادستان کل کشور به پرونده و دستور مستقیم توقف قضایی پروژه می گردد.

درست برخلاف مسئولین در صداوسیما گیلان که علی رغم مشکلات و مصائب چندین ساله دپوی زباله برای مردم سراوان، تاکنون واکنشی صحیح و اصولی به معضل سراوان و تناقض گویی های فراوان مسئولین این معضل نداشته و بدون پیگیری منجر به نتیجه، میز مدیریتی خود را به رسالت خبری و محیط زیست گیلان ترجیح داده اند!

این موضوع نشان می دهد مسئولین در مازندران تا چه میزان توجه ویژه به مطالبات بحق مردم استان خود داشته و بدون واهمه از دولت مطالبه گری‌های کارساز و اصولی انجام می دهند.

این تفاوت نگاه در بین مدیران و سیاستگذاران صدا و سیما دو استان همسایه شمالی علاوه بر اندوه و حسرتی که در دل گیلانیان ایجاد می کند پیامدی جز افت شاخص های توسعه گیلان و فقدان تریبون مطالبه گری در استان داشته و این سکوت های عجیب تنها مرگ تدریجی طبیعت گیلان را رقم خواهد زد.