سومین سفر اسدالله عباسی استاندار گیلان به تالش همچون سفرهای قبلی‌اش حاشیه‌هایی به‌همراه داشته تا جایی که پاسخ‌های استاندار گیلان در برابر مطالبات امام‌جمعه تالش، انتقاد تند مردم و فعالین سیاسی این شهرستان را در پی داشت.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ استاندار گیلان روز سه‌شنبه در سومین سفر خود به تالش از برخی پروژه‌های معطل‌مانده این شهرستان بازدید و پس از شرکت در جلسه شورای اداری تالش با حضور در استادیوم پوریای ولی دقایقی از بازی دو تیم فوتبال چوکای تالش و شهرداری ماهشهر را از روی سکوها تماشا کرد.

از نکات مهم این جلسه صحبت‌های امام‌جمعه تالش در جلسه شورای اداری این شهرستان خطاب به استاندار گیلان بود که خطاب به اسدالله عباسی و مطالبه‌گری وی درباره مصوبات جلسه پیشین شوری اداری با حضور خود استاندار گیلان بود که به مذاق مقام عالی دولت در گیلان خوش نیامد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورزاد با گلایه از بی‌نتیجه بودن مصوبات قبلی سفر استاندار ازجمله جانمایی مرکز مطالعات کیوی، بلاتکلیفی درختان افتاده بر اثر تندباد پس از چند ماه (که قرار بود جهت بازسازی منازل آسیب‌دیده مورداستفاده قرار بگیرد) از عدم‌حمایت مسؤولین از پروژه احداث اسکله در تالش و بی‌توجهی به سرمایه‌گذار در منطقه و وضعیت نامعلوم کمربندی انتقاد کرد.

امام‌جمعه تالش به مشکل کمبود نان در برخی مناطق تالش نیز اشاره کرد و گفت که در همین تالش مردم نان نمی‌توانند پیدا کنند، اگر آرد نیست، آرد را زیاد کنید، اگر نظارت نیست، نظارت را زیاد کنید، ما طبق قول شما در سال ۱۴۰۱ منتظر خبرهای خوب در تالش هستیم، این جلسات باید خروجی داشته باشد.

استاندار گیلان نیز در واکنش به مطالبات امام‌جمعه تالش این‌گونه گفت که ما امروز نیامده‌ایم جلسه بگذاریم، حرف بزنیم، سخنرانی بکنیم تا دو ماه دیگر خروجی داشته باشد، ما آمدیم کار ببینیم و کار انجام بدهیم.

عباسی با اشاره به اینکه دولت به‌تازگی کارش را شروع کرده و اینکه اگر همه‌چیز را سیاه و خاکستری ببینیم خودش ناامید کردن مردم است، درباره کمبود نان در تالش گفت که کدام نانوایی نان ندارد؟ من پدر آن نانوایی را که بخواهد آردی که به‌سختی دولت تأمین می‌کند را به دست مردم نرساند، درمی‌آورم.

واکنش تند عباسی نسبت به سخنان امام‌جمعه تالش انتقادات بسیاری در محافل سیاسی و اجتماعی این شهرستان در پی داشت.

در همین راستا جامعه روحانیت مبارز تالش نیز در بیانیه‌ای تند نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به نوع پاسخگویی اسدالله عباسی در برابر مطالبات امام‌جمعه شهر تالش اعلام کرده و خواستار پیگیری از سوی نماینده ولی‌فقیه و حتی رئیس‌جمهور شدند.

 تالشان غیور نیز سخنان امام‌جمعه این شهر را مطابق با مطالبات و خواسته‌های خودشان دانسته و انتظار دارند استاندار دولت انقلابی در گیلان در مواجه با مشکلات و مطالبات مردم با متانت بیشتری برخورد کرده و به‌دوراز هیجانات و پاسخ‌های احساسی، دنبال حل سیستماتیک مشکلات و چالش‌های منطقه باشد.

بسیاری عزل مدیر شیلات استان را از عواقب سفر گذشته استاندار گیلان به شهرستان تالش عنوان کردند و از همین رو نسبت به‌اتفاق پیش‌آمده در جلسه شورای اداری اخیر، تداوم این رویه را موجب دور شدن فضای آرام مدیریتی از تالش بزرگ دانستند.