آغاز غیرمستقیم طرح صیانت؛
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۵:۱۲ چاپ

گیل خبر/ مطهره احمدی: روز گذشته درگاه‌های خرید بسته اینترنت، برای کاربران ایرانسل و همراه اول، بسته‌های پر مصرف مردم را حذف و دسترسی به اینترنت را برای قشر ضعیف جامعه بیش از گذشته دشوار کرده‌اند.

در بازه کنونی که به واسطه ویروس کرونا تمامی فعالیت‌های اداری و تحصیلی و... نیازمند دسترسی به اینترنت بوده، حذف بسته های اینترنتی توسط اپراتورها تنها باعث ایجاد فشار اقتصادی، پیچیدگی انجام کارهای اداری و مانعی بر تحصیل مشترکان می‌شود.

امروزه که سمت و سوی فضای مجازی به جهتی رفته است که روشنگر پشت پرده تاریک برخی مسئولان و راه ارتباطی سریع برای کمک رسانی و همیاری مردمی است، در ایران مسئولین مربوطه به جای کمک به پیشرفت زیرساخت‌های آن، با ایده‌پردازی‌هایی چون طرح صیانت، گرانی اینترنت و حال حذف بسته‌های مورد نیاز مردم، گره‌های کوری در ریسمان ارتباطات ایران و جهان ایجاد می‌کنند.

رئیس جمهور که در دوران انتخابات از فالوئرهای اینستاگرامی‌اش با افتخار صحبت می‌کرد و خود را حامی این فضا می‌دانست، حال در دولت وی امکان حذف اینترنت جهانی برای ایران در حال بررسی است!

در آبان ۱۴۰۰ اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با حذف این نوع بسته‌ها درآمدزایی سودآور کوتاه مدتی برای خود انجام داده بودند که سرانجام با جریمه از سوی تعزیرات این بسته های حذف شده بار درگیر در دسترس مردم قرار گرفتند.

تکرار دوباره این اتفاق نشان می‌دهد این جریمه‌ها اصولی و درست نبوده و گویی این پول ها از این جیب به آن جیب شده اند!

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم که روز گذشته در واکنش به ملاقات‌های مردمی خود پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و گفت: «ملاقات با همکاران، مخاطبان و ذی نفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را خیلی دوست دارم»
همین مخاطبین را نادیده گرفته و در منسب وزارت ارتباطات چشم بر خواسته مردم بسته و تنها به دیدارها مشغول است.

در نهایت این تخلفات صورت گرفته تنها باعث ضرر مالی به مشترکان بوده و انتظار می‌رود واکنشی اصولی از سوی مسئولین برای جلوگیری از این گرانی‌های بی‌پایه و اساس صورت گیرد.